Cronică de festival de MARIANA CIOLAN

Festivalul teatral de la Bacău organizat de Teatrul ”Bacovia” reiterează cu fiecare ediție dezideratul care a condus la fondarea lui:  a pune într-un focus excepțional actorul.  Într-o caldă, definitorie mărturisire din caietul program, actrița Eliza Noemi Judeu, aflată acum în fruntea teatrului băcăuan, remarca: ”Nu premiem Actorul, Celebrăm Lumina din el”. Și tot domnia sa ne declara într-un interviu: ”Trăim într-o vreme în care se pare că orice poate să ia locul actorului pe scenă. Actriță fiind – dar nu pentru că sunt actriță eu!– , atrag atenția asupra unui simplu fapt: teatru fără actori nu se poate! Am văzut actori fără teatru, dar teatru fără actori, nu. Aici este mesajul festivalului nostru”. Fie că acesta s-a numit, de-a lungul anilor, Gala recitalurilor artistice, Gala Star ori Bacău Fest Monodrame, ca la ediția a XXV-a, desfășurată între 17 – 23 aprilie 2019, festivalul băcăuan a reușit aproape de fiecare dată  să aducă ceva care să lase amintiri.

Mentor Zymberaj

Mentor Zymberaj

Integrat într-o rețea internațională de gen, festivalul băcăuan a recăpătat acum și o dimensiune internațională. Astfel au urcat pe scena festivalului-concurs din acest an  Romana Caran din Serbia, vulcanicul interpret bulgar Vasil Duev, Elena Frunze-Hatman de la Teatrul Poetic ”Alexei Mateevici” din Chișinău, cu un aer proaspăt, gingaș în conturarea figurii Annei Frank prin pagini din celebrul și cutremurătorul ”Jurnal”, și, nu în ultimul rând, Bayasgalan Tserendorj, actriță a Teatrului de Stat din Mongolia, care cu mondrama muzicală ”I am Édith Piaf” a impresionat asistența prin jocul rafinat interiorizat și tensiunea cu care a reînviat figura marii șansonetiste franceze, subliniind drama omenească dar și declinul ei artistic și printr-o dramatică interpretare, cu tentă absolut personală, live, a songurilor care au făcut-o nemuritoare. Evoluția aceasta i-a adus actriței mongole  o nominalizare din partea juriului. Și tot ca un efect al conectării la nivel internațional prin prisma monodramei, ne-am bucurat de un emoționant recital invitat în afara concursului, intitulat ”Visurile lui Hamlet”, susținut cu aplomb, cu fior de către actorul de teatru și de film Mentor Zymberaj din Kosovo, figură importantă pentru promovarea și susținerea acestui gen teatral la nivel european și nu numai european. Într-un alt plan, această deschidere către lume a avut drept rezultat concret un foarte concentrat laborator teatral condus de un apreciat regizor și profesor moscovit, Aleksander Anatolievici Ogarjov. Timp de cinci zile, într-un ritm intens și o dăruire cu totul speciale, înconjurați și ocrotiți de un climat prielnic ce a pus stăpânire pe întreaga instituție, cei treisprezece actori ai Teatrului ”Bacovia” cuprinși în acest proiect pe teme cehoviene coordonat de Raluca Rădulescu au trăit, așa cum se destăinuiau public la final, o experiență profesională deosebită, reușind  să se arate cât mai convingător în datele unui personaj din ”Trei surori”. Reprezentația lor, rezultat al atelierului menit nu doar a pune  la lucru și la ambiție actorul, dar și de a provoca spectatorul, înfățișată publicului în sala mare, a fost viu aplaudată, căci creația aproape integrală a piesei a dovedit nu puține virtuți artistice și a fost o incitantă oglindă despre acești actori și despre posibile căi de a aduce mai aproape o capodoperă a dramaturgiei universale. O altă reverență în fața artei interpretative din partea teatrului-gazdă a festivalului a fost și spectacolul inaugural cu ”Emigranții”, adaptare după Mrożek, în regia și scenografia lui Ștefan Alexiu, cu valoroșii actori ai trupei băcăuane, Bogdan Buzdugan și Valeriu Braniște.

Silvia Răileanu

Silvia Răileanu

La  festivalul-concurs de anul acesta, dintre cei 38 de concurenți înscriși, juriul de selecție format din directoarea teatrului și secretarul literar Doru Mareș a reținut unsprezece. Spre deosebire de unele ediții care erau un soi de copie a… galei Hop,  fiind dominate de proaspăt absolvenți, de altele când am mai văzut și recitaluri sărăcăcioase sub aspect dramaturgic și din punctul de vedere al afirmării posibilităților interpretative, ca o caracteristică generală, am remarcat de această dată preocuparea în ce privește calitatea celor ce ni s-au înfățișat în șapte zile de festival.  Este desigur  un efect al importanței dobândite de Bacău Fest Mondrame în ansamblul vieții noastre artistice și este efectul unei grile exigente a selecției. Putem vorbi, cu foarte rare excepții, de spectacole în toată puterea cuvântului,  de texte care aveau întotdeauna ceva important de spus publicului, semnate, bunăoară, de Virginia Wolf, Marin Sorescu, Charles Bukowski, Peter Esterházy, Elise Wilk ș.a., adică, am regăsit condeie inspirate, valoroase, texte abordate cu bune intenții în vederea valorificării lor scenice, chiar dacă aceasta nu au avut chiar  întotdeauna rezultatul scontat. De altfel, cele mai multe  spectacole fac parte din repertoriul unor  teatre: Iona” (Teatrul ”Elvira Godeanu” din Târgu Jiu ) sau ”O cameră doar a ta” (Teatrul Tineretului din Piatra Neamț), alături de care aș aminti angajarea în concurs a actorului Dumiru Rusu și a regizorului Gheorghe Balint de la Teatrul Bacovia prin monorama ”Bărbați singuri”. Cu recitalul ”Să nu ne răzbunați!” (Teatrul ”Vasilache” din Botoșani), adaptare după cartea cu același titlu, o poveste tulburătoare despre deportările staliniste din Basarabia, actrița Silvia Răileanu și-a atras o nominalizare din partea juriului și a primit Premiul onorific ”Dinu Apetrei” pe care îl acordă actorii teatrului-gazdă a festivalului, în timp ce cu ”Aglaia și Dumnezeul ei din mămăligă”, după Aglaia Veterany (Teatrul Dramatic ”I. D. Sîrbu” din Petroșani), Irina Bodea Radu a cucerit premiul publicului, acordat în acest festival de liceeni iubitori de teatru, conduși și stimulați pe această cale și de festivalul din orașul lor.

Dana Voicu

Dana Voicu

Juriul compus anul acesta din criticul teatral Oltița Cântec, actorul Miklos Bács, regizorul Radu Alexandru Nica i-a acordat Premiul și Trofeul Bacău Fest Monodrame 2019 actriței Dana Voicu pentru ”Îngerul pantofilor” de Giovanna Zoboli. Ea însuflețește încă de la primele vorbe atmosfera din jurul ei în imediata apropiere a spectatorilor și pentru aproape un ceas înstăpânește magia rostirii, a energiei și a emoției ce dau încărcătură simbolică  celor câtorva elemente de decor, de costum și efecte video. Actrița creează o lume vie și răscolitoare de idei și simțăminte, spunând simplu, curgător, dar cu bogăție de nuanțe subtile, povestea autoarei italiene despre un copil cu suflet curat și un înger serafic. Ea face să vibreze puternic gânduri legate de valori importante ale vieții de familie. Ale vieții pur și simplu. Ne-am bucurat pentru reușita acestei interprete deosebite, care nu strălucește în reflectoarele marilor rampe, dar ale cărei căldură din inflexiunile vocii și sclipiri inteligente din priviri știu să ajungă mereu la  sufletul publicului și să înflorească acolo. ”Îngerul pantofilor” este un spectacol realizat la Teatrul Coquette din București pe traducerea lui Florin Dumitrescu, în scenografia lui Daniel Divican și regia Ștefaniei Matei, fiica interpretei. Actrița nu a putut să fie prezentă la Bacău în ziua decernării premiului, dar, imediat ce a aflat vestea, le-a mulțumit online tuturor colaboratorilor cu o generozitate grăitoare pentru dorința ei de a-i face pe toți părtași la succesul băcăuan.

Momente fierbinți au mai adus pe scena festivalului spectacolele invitate în afara concursului, cele înconjurate de interesul la superlativ al publicului, înfățișate anul acesta de Marcel Iureș, Maia Morgenstern, Rodica Mandache, Florin Piersic jr. Dar și ”Mărturisirile” lui Alexandru Repan (despre propria viață și creație). În paralel cu cele petrecute pe cele două scene ale teatrului, diminețile au fost rezervate concursului de dramaturgie, susținut de Editura Nemira și Editura Yorick, create de marele și regretatul prieten al festivalului, dramaturgul Valentin Nicolau. Am putut urmări astfel, în spectacole-lectură, texte sub semnăturile Ștefan Caraman, Livia Stoicia, Maria Manolescu. Sunt cele reținute de juriul concursului de dramaturgie dintre cele optsprezece înscrise în competiție. Laurii au revenit mondramei ”Tiadora”, o radiografie a condiției umane din perspectivă contemporană, cu incitante nuanțe poetice și metafizice, piesă care va fi montată anul viitor pe scena băcăuană. În același cadru matinal, au fost prezentate colocviile  despre revistele de teatru din România în perioada postdecembristă  și despre teatrul în secolul XXI, s-au lansat volume de teatru recent apărute și s-a vernisat expoziția de fotografie ”Băieți, fete și împrejurimi” a regizorului Radu Afrim, în care subiectul este Actorul –  în diferite situații de scenă ori momente de viață.                 

Cronici, reportaje și interviuri de Mariana Ciolan:

Pălăria florentină

„Solitaritate”, un strigăt contemporan

„Blackbird” la UnTeatrumariana ciolan

Teatrul Tineretului în turneu la Bucureşti

„Titanic Vals” deschide anul teatral la „Odeon”

„Construim poduri, trecem graniţe”…

Sincronism european, cronică la spectacolul O poveste ciudată cu un câine la miezul nopţii

Strălucire și sens, cronică la spectacolul Cabaret

Lucian Vărșăndan: „Creșterea trupei Teatrului German din Timișoara este principalul nostru obiectiv”

Annie Muscă: „O lună dedicată unei actrițe inconfundabile”

Spre lumea largă… 

Shakespeare al tuturor

Cei doi Richard…

FITS 2014. Flash – Începutul

FITS 2014. Flash – Orașul pe scenă

FITS 2014. Flash – Omul-spectacol

FITS 2014. Flash. Bursa de spectacole – construind viitorul

Amintiri cu actori, amintiri despre actori: George Constantin

Annie Muscă – biograful și personajele sale

Mircea Cornișteanu: „Robert Wilson vorbește o altă limbă teatrală, pe care nici noi, nici alții nu o cunoaștem”

Eveniment: „Rinocerii” la Teatrul Naţional din Craiova

Saviana Stănescu pe scena Teatrului Odeon – interviu

Festivalul Internaţional de Teatru de la Oradea se deschide cu „Muzicanţii din Bremen”

Orădenii în festival

Premieră la Întâlnirile Internaționale de la Cluj-Napoca

Moartea pentru patrie sau râsu-plânsu… la bloc

Pledoarie pentru teatru

Aniversare Ștefan Mihăilescu-Brăila

Aniversarea a 10 de ani de audiții la Majestic

Bocsárdi László: „Dacă un spectacol de astăzi este și poetic, nu se strică teatrul”, interviu

Aura Corbeanu: „«Clipe de viață», un omagiu adus de artiști importanți din România colegilor lor”, interviu

„Adunarea păsărilor” la Teatrul „Țăndărică”

La Teatrul Excelsior, in focus: tinerii, cronică de teatru

Lucian Vărșăndan: „«Bremen», un spectacol în viziune ludică”, interviu

Constantin Chiriac: „Noi suntem aici pentru dialog”, reportaj

Școlile și academiile de teatru împreună, cronică de festival

Un spectacol-eveniment: „Dialog imaginar cu Anton Pann” de Pușa Roth

Ecouri FITS 2015, cronică de festival

Spectacolul-lectură la Teatrul „Nottara” – interviu cu Mădălina Negrea

Doina Lupu: „Gala Tânărului Actor – HOP 2015, o ediție cu multe noutăți”, interviu

Mircea M. Ionescu: „Există dramaturgie română. Trebuie doar să fie citită”, interviu

Luminița Puiuleț despre „Antisocial” și alte proiecte teatrale ale studenților sibieni

Alexandru Darie: „«The Bach Files», o poveste despre iubire și căutarea de sine”, interviu

Gala Tânărului Actor HOP în primele zile, reportaj

În căutarea actoriei în stare pură…, cronică de teatru

Festivalul de Teatru Scurt 2015, o ediție atipică, cronică de teatru

„Mai tare decât moartea e iubirea”, recital Emil Boroghină la Tel Aviv, interviu

Lucian Vărșăndan despre „Fuchsiada”, interviu

Petru Hadârcă: „Ne propunem să continuăm proiectul de teatru românesc pe ambele maluri ale Prutului”, interviu

„Omul din La Mancha” – celebrare pe scena FITO, interviu cu actorul Daniel Vulcu

Tragos – „un festival al iubirii de teatru”, interviu cu criticul de teatru Doru Mareș

Festivalul Tânăr de la Sibiu, interviu cu Adrian Tibu

Festivalul Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași își onorează titlul de festival european, interviu cu Oltița Cîntec

Tudor Lucanu: „Îmi plac poveștile care să mă emoționeze mai întâi pe mine”, interviu

Liviu Timuș: „Teatrul a prins din nou viață, interviu

Festivalul Național de Teatru – în jurul scenei, cronică de teatru

La Teatrul „Nottara”, plăcerea lecturii continuă, cronică de teatru

Trupa Arcadia – două spectacole, două festivaluri, cronică de teatru

„Omul care mânca lumea” la Teatrul de Artă, cronică de teatru

George Albert Costea: „Un gen inedit deocamdată pentru Craiova”, interviu

Claudiu Goga: „«Dansând în noapte» este un spectacol care propune un stil”

Teatrul „Sică Alexandrescu” din Brașov – scenă a dramaturgiei contemporane, cronică de festival

Aplauze pentru Lena… la București, cronică de teatru

Trupa românească permanentă din Oradea a împlinit 60 de ani!, cronică de teatru

Lucian Vărșăndan: „Spectacolul «De fapt e frumos» aduce în prim-plan o realitate specifică oamenilor tineri, dar nu numai lor”, interviu

Alexandru Gherman: Proiecte de film și teatru, interviu

Trupa Osonó încheie anul 2015 cu două reprezentaţii la Sfântu Gheorghe, interviu cu actorul și regizorul Fazakas Misi

În căutarea… anului dispărut, cronică de teatru

Vlad Cristache: „Învăluite în umor, problemele grave capătă o valoare mult mai mare”, interviu

Teatrul „Nottara” deschide anul teatral cu un spectacol de Alexander Hausvater, reportaj

„Să fim atenți cum construim prezentul!”, cronică de teatru

Turneul Teatrului Național din Chișinău la București, cronică de teatru

Matei Vișniec: „Fiecare fapt divers are un fel de etaj metafizic”, interviu

Sânziana Stoican: „Caut locul și oamenii cu care să spunem ceva prin spectacolele noastre”, interviu

Teatrul Național din București – între Centenarul Dada și Anul Shakespeare

În retortele trăirii: „Respiră” la Teatrul „Anton Pann” din Râmnicu Vâlcea, cronică de teatru

Teatru la Arhiepiscopia Râmnicului – interviu cu Doina Migleczi

Lucian Sabados: „Am adus întotdeauna la București spectacolele pe care le consider reprezentative”, interviu

Curajul de a-ţi asuma alteritatea: „Eu, Oblio” la Teatrul „Ţăndărică”cronică de teatru

În căutarea „Omului aproximativ”, cronică de teatru

Teatrul la Gala Premiilor Radio România Cultural

Debutul în teatru al regizorului Radu Jude, cronică de teatru

Concursul New Drama prinde contur scenic: „Umbre” la Teatrul Excelsior, cronică de teatru

Doru Mareș despre Festivalul Internațional al Recitalurilor Dramatice „Valentin Silvestru”, interviu

Laura Vlad: „Din dorința de schimbare, putem deveni avizi de putere”, interviu

Deschiderea Festivalului Internațional Shakespeare Craiova, 2016, reportaj

Agenda Festivalului Shakespeare (1) 

Agenda Festivalului Shakespeare (2) 

Agenda Festivalului Shakespeare (3) 

Agenda Festivalului Shakespeare (4)

La Teatrul Național din Timișoara – o stagiune sub semnul diversității

Ada Lupu: „Teatrul este cea mai bună formă de a intra repede în hainele timpului”, interviu

Trupa de teatru școlar NIL la 20 de ani de existență, interviu cu Lucian Vărșăndan

„Oameni obișnuiți” deschide seria premierelor de primăvară la Teatrul Național „Radu Stanca” din Sibiu, interviu cu actrița Ofelia Popii

Sub zodie orădeană: Gala UNITER în 2016

Liceenii au dat… relief pasiunii pentru teatru, cronică de festival

Călin Mocanu: „Festivalul «Teatru, stradă și copil» – puncte forte pe harta culturală a Capitalei, interviu

Actorul Bálasz Attila despre Festivalul Euroregional de Teatru Timișoara, interviu

Mc Ranin: „Tema Festivalului «Babel» 2016 este corpul”, interviu

Sfârşit de partidă pentru un strălucit… început, cronică de teatru

Arhiva rubricii Cronică de festival – 6 cronici despre Festivalul Internațional de teatru de La Sibiu, ediția 2016

„Povestea alfabetului”, un dar la începutul vacanței, cronică de teatru radiofonic

Paul Chiribuță: „Festivalul Internațional al Școlilor de Teatru de la Suceava, o mare sărbătoare a teatrului studențesc european”, interviu

O probă de maturitate: „Incendii” de Wajdi Mouawad, la „Bulandra”, cronică de teatru

Gáspárik Attila: „Într-un teatru național, valorile trebuie păstrate, dar regândite”, interviu

Startul festivalurilor autumnale se dă anul acesta la Timişoara

La Teatrul „Tony Bulandra” din Târgoviște, Shakespeare – o continuă aventură spirituală, cronică de teatru

Miklós Bács: „La Gala HOP, aș vrea să văd actori care să-și clarifice poziția de artiști independenți, creativi”, interviu

„Teatrul și frica”, cronică de carte

Cazul „Nottara”: Final fericit pentru un nou început

UnTeatru. Povestea merge mai departe, cronică de festival

Simplitate și adâncime, cronică de teatru radiofonic

Chris Simion: „În teatrul independent, experiment înseamnă laborator”, interviu

„Călătorie dansantă” alături de Cosmin Manolescu

O celebrare marca UNDERCLOUD, cronică de festival

Arhiva Gala HOP

Festivalul Internațional de Teatru de la Oradea, 2016, interviu cu Victoria Balint

Poveste despre tatăl meu, cronică de teatru

Daniel Vulcu: Scena orădeană la o nouă întâlnire cu Victor Ioan Frunză, interviu

În căutarea autorului, la Întâlnirile Internaționale de la Cluj, cronică de festival

Viorica Samson Manea despre regizorul Aureliu Manea, interviu

Vlad Cristache: „«Suflete moarte» de Gogol, un roman de mare actualitate”, interviu

Citiți-ne, poftiți la teatru!

Teatrul Municipal „Matei Vișniec” din Suceava – anul 1, interviu cu Carmen Veronica Steiciuc

Dedicație cu dragoste: Miriam Răducanu, cronică de festival

Maria Zărnescu: „Un festival este un creuzet alchimic”, interviu

Regia românească, de la act de interpretare la practici colaborative, cronică de carte

Deschiderea primului teatru țigănesc din România, interviu cu Mario Grosu

Eliza Noemi Judeu: „Remodelarea trupei Teatrului «Bacovia» din Bacău este obiectivul meu major”, interviu

În oglinda sufletului, cronică de teatru

Liviu Timuș: „Tinerii actori, acești copii ai unui Dumnezeu mai sărac, trebuie ajutați”, interviu

Helmut Stürmer a primit Premiul „Vlad Mugur” la Festivalul „Interferențe”

Festivalul „Interferențe” a împlinit zece ani, interviu cu Tompa Gábor

Emil Boroghină despre Anul „Shakespeare – 400” în România, interviu

Bucurie și speranțe redeșteptate

Caruselul premierelor la Teatrul Național din Cluj-Napoca, interviu cu Ștefana Pop Curșeu

S-a născut un autor dramatic, reportaj

Anul 400. Shakespeare trăiește!

Centrul Independent Coregrafic LINOTIP lansează primele spectacole, interviu

Vlad Cristache: ”Deșteptarea primăverii” de Frank Wedekind este poate cel mai important text despre adolescență din dramaturgia universală, interviu

Alexandru Mâzgăreanu: ”«Somnambulism» este o metaforă care se referă la o întreagă societate”, interviu

Adrian Roman: ”«Yen», un spectacol pe o temă provocatoare”, interviu

Controversa de la Valladolid… a ajuns la Timișoara, cronică de teatru

”Întâlniri la arlechin”, cronică de carte

O cronică a Teatrului Național ”Mihai Eminescu” din Chișinău, în deschiderea celei de-a 95-a stagiuni, cronică de carte

Regizorul Mc Ranin despre spectacolul ”Mofturile lui nenea Iancu”, interviu

Alexandru Boureanu: ”În ultimul timp, repertoriul Teatrului Național «Marin Sorescu» din Craiova este bazat pe tineri regizori”, interviu

Doru Mareș despre noua ediție a Festivalului Internațional al Recitalurilor Dramatice ”Bacău Fest-Monodrame”, interviu

Lucian Vărșăndan: ”«Antigona» de Bertolt Brecht, un spectacol, sper, cu viață lungă”, interviu

Bacău Fest-Monodrame – un festival în evoluţie, cronică de festival

Codruța Popov: ”Identitatea, un subiect pe care istoria ne forțează să-l repunem în discuție”, interviu

Mc Ranin: ”Obligația unui om de cultură este de a crea un Babel al înțelegerii”, interviu

FITS 2017, cronici de festival

Ovidiu a fost omagiat în Festivalul Internațional de Teatru ”Miturile cetății”, cronică de festival

Showcase: Tineri regizori, cronică de festival

Doina Lupu despre Gala HOP 2017, interviu

”Eine Kleine Nacht Musik. O metaforă”, cronică de teatru

Fete/Băieți, cronică de teatru

Chris Simion: ”Festivalul «Undercloud» este o inițiativă de susținere și promovare a teatrului independent”, interviu

Să nu admitem!

Alexandru Colpacci: ”Mi-am pus foarte des întrebarea cum evoluează commedia dell’arte în timpul nostru”

Festivalul Internațional de Teatru de la Oradea (FITO): Privire înainte, cronică de festival

Ștefana Pop-Curșeu despre expoziția ”Extremele cărții”, interviu

„Teatrul: intrigă și iubire”, cronică de carte

Matei Vișniec și chipurile lumii, cronică de festival

Bambi a venit la… Țăndărică, cronică de teatru

Eliza Noemi Judeu: ”M-a atras în primul rând tipul de limbaj abordat de Matei Vișniec în «Țara lui Gufi»”, interviu

Teatrul ”Nottara” – ”100 de ani împreună”, cronică de teatru

Ziua porților deschise la Teatrul de Artă din București

Festivalul Național de Teatru și lumea (artistică), cronică de festival

”Visul unei nopți de iarnă” – o nouă premieră la TVR, cronică de teatru tv

Radu Afrim revine pe scena de la Piatra Neamț, cronică de teatru

Gabi Popescu: ”Dorința mea legitimă este ca despre Teatrul Municipal «Ariel» să se vorbească în curând ca despre un teatru de artă”, interviu

”Împăratul muștelor”, un demers artistic binevenit la Teatrul ”Excelsior”, cronică de teatru

Caruselul vieții, cronică de teatru

Moștenirea lui Cristian Munteanu

Mc Ranin: ”Obiectivul meu este fericirea spectatorului și a artistului”, interviu

Alexandru Mâzgăreanu: ”«Tartuffe» în cheie modernă”, interviu

Moștenirea Löwendal

Doru Mareș despre festivalul ”Bacău Fest Monodrame” 2018, interviu

Scena.ro – la 10 ani de la înființare

Aplauze pentru Emil Boroghină, cronică de festival

Craiova în festival

O scenă de-o seară pentru eternitate

Un Hamlet din… Moldova, cronică de teatru

FITS 2018. Flash 1: Festivalieri, trecem granițele!, cronică de festival

FITS 2018. Flash 2: Actorii sibieni și teatrul kabuki, cronică de festival

FITS 2018. Flash 3: Ecouri, cronică de festival

Obișnuințe de spectator, cronică de festival

O stagiune sub semnul unui destin exemplar

Idei noi și forme noi la Teatrul ”Al. Davila” din Pitești, cronică de festival

O trecere, cronică de teatru

De ziua lui Brâncuși, cronică de teatru

”Vrăjitoarele din Salem” – ecouri contemporane, cronică de teatru

”Șambelan la viezuri” de Pușa Roth, la Muzeul Național al Literaturii Române din București, reportaj

logo revista teatrala radio

Vezi și: Arhiva rubricii Reportaj

Arhiva rubricii Cronică de festival

Arhiva rubricii Cronica de teatru

                                                                    .

  

costintuchilaCRONICĂ DE FESTIVALBacău Fest-Monodrame,mariana ciolan,teatul bacovia bacau

Cronică de festival de MARIANA CIOLAN Festivalul teatral de la Bacău organizat de Teatrul ”Bacovia” reiterează cu fiecare ediție dezideratul care a condus la fondarea lui:  a pune într-un focus excepțional actorul.  Într-o caldă, definitorie mărturisire din caietul program, actrița Eliza Noemi Judeu, aflată acum în fruntea teatrului băcăuan, remarca:...