Interviu realizat de MARIANA CIOLAN

interviu cu alexandru gherman de mariana ciolan rtr

În exclusivitate pentru Revista Teatrală Radio

Deși diploma sa universitară este în domeniul științelor pozitive, mai precis este absolvent al Facultății de Informatică din Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Alexandru Gherman își desfășoară în prezent activitatea în domeniul artei. Are un master în film, la London Film School, și a semnat câteva documentare care s-au bucurat de o bună apreciere la nivel european. Se poate mândriasociatia culturala art cord deopotrivă cu o bogată experiență ca asistent de regie pentru mai multe spectacole realizate de Andrei Șerban, despre care pregătește un film. Alături de apreciații actori Reka Csutak și Bogdan Zsolt, Alexandru Gherman a înființat la Cluj, în 2013, Asociația Culturală „Art-Cord”. Sub egida acesteia, s-au derulat unele programe cinematografice care au avut caracter educativ ori s-au înscris în domeniul terapiei prin film și proiectele sunt foarte promițătoare. Dintre spectacolele teatrale produse de Asociație, Alexandru Gherman a regizat Angajare de clovn de Matei Vișniec și Sora Beatrice de Maurice Maeterlinck.

Alexandru Gherman regizor

Alexandru Gherman

Alexandru Gherman aparține unei familii care și-a pus o puternică amprentă în viața politică și culturală a țării, prin înaintași precum Alexandru Vaida Voevod, unul dintre făuritorii României Mari, și lingvistului academician Sextil Pușcariu, cel dintâi rector al Universității din Cluj.

Grafică, ilustrații și editare multimedia: Costin Tuchilă.

Vezi și: Art-Cord invită la teatru în biserică, cronică de teatru de Mariana Ciolan la spectacolul Sora Beatrice

logo revista teatrala radio

Cronici, reportaje și interviuri de Mariana Ciolan:

 Pălăria florentină

„Solitaritate”, un strigăt contemporan

„Blackbird” la UnTeatrumariana ciolan

Teatrul Tineretului în turneu la Bucureşti

„Titanic Vals” deschide anul teatral la „Odeon”

„Construim poduri, trecem graniţe”…

Adrian Roman: „Prin spectacole de calitate, încercăm să menținem sincronismul european al Teatrului din Râmnicu Vâlcea”

Sincronism european, cronică la spectacolul O poveste ciudată cu un câine la miezul nopţii

Strălucire și sens, cronică la spectacolul Cabaret

Lucian Vărșăndan: „Creșterea trupei Teatrului German din Timișoara este principalul nostru obiectiv”

Annie Muscă: „O lună dedicată unei actrițe inconfundabile”

Spre lumea largă… 

Shakespeare al tuturor

Cei doi Richard…

FITS 2014. Flash – Începutul

FITS 2014. Flash – Orașul pe scenă

FITS 2014. Flash – Omul-spectacol

FITS 2014. Flash. Bursa de spectacole – construind viitorul

Amintiri cu actori, amintiri despre actori: George Constantin

Annie Muscă – biograful și personajele sale

Mircea Cornișteanu: „Robert Wilson vorbește o altă limbă teatrală, pe care nici noi, nici alții nu o cunoaștem”

Eveniment: „Rinocerii” la Teatrul Naţional din Craiova

Saviana Stănescu pe scena Teatrului Odeon – interviu

Festivalul Internaţional de Teatru de la Oradea se deschide cu „Muzicanţii din Bremen”

Orădenii în festival

Premieră la Întâlnirile Internaționale de la Cluj-Napoca

Moartea pentru patrie sau râsu-plânsu… la bloc

Pledoarie pentru teatru

Aniversare Ștefan Mihăilescu-Brăila

Aniversarea a 10 de ani de audiții la Majestic

Bocsárdi László: „Dacă un spectacol de astăzi este și poetic, nu se strică teatrul”, interviu

Aura Corbeanu: „«Clipe de viață», un omagiu adus de artiști importanți din România colegilor lor”, interviu

„Adunarea păsărilor” la Teatrul „Țăndărică”

La Teatrul Excelsior, in focus: tinerii, cronică de teatru

Lucian Vărșăndan: „«Bremen», un spectacol în viziune ludică”, interviu

Constantin Chiriac: „Noi suntem aici pentru dialog”, reportaj

Școlile și academiile de teatru împreună, cronică de festival

Un spectacol-eveniment: „Dialog imaginar cu Anton Pann” de Pușa Roth

Ecouri FITS 2015, cronică de festival

Spectacolul-lectură la Teatrul „Nottara” – interviu cu Mădălina Negrea

Doina Lupu: „Gala Tânărului Actor – HOP 2015, o ediție cu multe noutăți”, interviu

Mircea M. Ionescu: „Există dramaturgie română. Trebuie doar să fie citită”, interviu

Luminița Puiuleț despre „Antisocial” și alte proiecte teatrale ale studenților sibieni

Alexandru Darie: „«The Bach Files», o poveste despre iubire și căutarea de sine”, interviu

Gala Tânărului Actor HOP în primele zile, reportaj

În căutarea actoriei în stare pură…, cronică de teatru

Festivalul de Teatru Scurt 2015, o ediție atipică, cronică de teatru

„Mai tare decât moartea e iubirea”, recital Emil Boroghină la Tel Aviv, interviu

Lucian Vărșăndan despre „Fuchsiada”, interviu

Petru Hadârcă: „Ne propunem să continuăm proiectul de teatru românesc pe ambele maluri ale Prutului”, interviu

„Omul din La Mancha” – celebrare pe scena FITO, interviu cu actorul Daniel Vulcu

Tragos – „un festival al iubirii de teatru”, interviu cu criticul de teatru Doru Mareș

Festivalul Tânăr de la Sibiu, interviu cu Adrian Tibu

Festivalul Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași își onorează titlul de festival european, interviu cu Oltița Cîntec

 

Tudor Lucanu: „Îmi plac poveștile care să mă emoționeze mai întâi pe mine”, interviu

Liviu Timuș: „Teatrul a prins din nou viață, interviu

Festivalul Național de Teatru – în jurul scenei, cronică de teatru

La Teatrul „Nottara”, plăcerea lecturii continuă, cronică de teatru

Trupa Arcadia – două spectacole, două festivaluri, cronică de teatru

„Omul care mânca lumea” la Teatrul de Artă, cronică de teatru

George Albert Costea: „Un gen inedit deocamdată pentru Craiova”, interviu

Claudiu Goga: „«Dansând în noapte» este un spectacol care propune un stil”

Teatrul „Sică Alexandrescu” din Brașov – scenă a dramaturgiei contemporane, cronică de festival

Aplauze pentru Lena… la București, cronică de teatru

Trupa românească permanentă din Oradea a împlinit 60 de ani!, cronică de teatru

Lucian Vărșăndan: „Spectacolul «De fapt e frumos» aduce în prim-plan o realitate specifică oamenilor tineri, dar nu numai lor”, interviu

logo revista teatrala radioVezi și: Arhiva rubricii Interviu

costintuchilaINTERVIUalexandru gherman,andrei șerban,angajare de clovn,art-cord,Bogdan Zsolt,informatica si film,interviuri rtr,lindon film school,mariana ciolan,maurice maeterlinck,Sextil Pușcariu,sora beatrice,teatru nevezatori
Interviu realizat de MARIANA CIOLAN În exclusivitate pentru Revista Teatrală Radio Deși diploma sa universitară este în domeniul științelor pozitive, mai precis este absolvent al Facultății de Informatică din Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Alexandru Gherman își desfășoară în prezent activitatea în domeniul artei. Are un master în film, la London Film...