fitca-2016

Se apropie finalul Festivalului de Teatru Clasic Arad cu spectacole ale Teatrului Metropolis şi Teatrului „Bulandra” din Bucureşti. Sunt două zile importante ce aduc pe scena FITCA spectacole reflexie a timpului în care trăim.

a-douasprezecea-noapte-credit-foto-adriana-grand-1

A douăsprezecea noapte, producţie a Teatrului Metropolis din Bucureşti, continuă  direcția și linia de cercetare începute în urmă cu câțiva ani de către directorul de scenă Victor Ioan Frunză, alături de o echipă artistică deosebită. Împreună au reuşit o nouă asamblare a unui text clasic într-un spectacol profund contemporan, care „are meritul de a fi în acelaşi timp o excelentă comedie de public, unde râzi în hohote minute în şir, la scene jucate impecabil, dar şi o cercetare inteligentă, în centrul căreia se află omul, acest animal ciudat […] O analiză cinică a iubirii şi a felului cum ea îi poate modifica pe oameni, a felului cum ea acţionează în funcţie de situaţii şi zone sociale, a felului cum ea devine oglinda vie şi deloc deformată a propriei fiinţe.” (Monica Andronescu, Yorick).

a-douasprezecea-noapte-credit-foto-adriana-grand-3

A douăsprezecea noapte. Foto: Adriana Grand

Spectacolul a fost invitat la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, la Festivalul Internaţional de Teatru Oradea şi la FNT. Peste tot a lăsat în urmă fani. O trupă pe cât de tânără pe atât de profesionistă, coordonată de un director de scenă dedicat. O trupă premiată în cadrul Galei „Matei Brâncoveanu” – premii ce au ca scop recunoaşterea şi răsplătirea oamenilor de cultură tineri, pentru performanţe din anul 2015. Premiul a fost oferit pentru pentru rolurile din spectacolele A douăsprezecea noapte şi Romeo şi Julieta de la Teatrul Metropolis, precum şi Steaua fără nume de la Centrul Cultural European pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu”.

Într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Victor Ioan Frunză declara: „Noi nu ștergem praful de pe autori, noi încercăm să-i descifrăm”. O astfel de descifrare reuşeşte şi cu spectacolul A douăsprezecea noapte. O descifrare extrem de utilă şi pentru publicul de teatru, invadat parcă de dominanta pieselor contemporane.

Ne bucurăm să-i avem ca oaspeţi în ediţia FITCA 22, sâmbătă, 19 noiembrie 2016, de la ora 19.00 la Sala Mare a Teatrului Clasic „Ioan Slavici” din Arad.

brecht-andrei-serban-omul-cel-bun-din-seciuan

Ultima zi a Festivalului de Teatru Clasic Arad este destinată unui spectacol în regia lui Andrei Şerban, cu semnătura scenografică a Iulianei Vîlsan: Omul cel bun din Seciuan de Bertolt Brecht, producţie 2014 a Teatrului „Lucia Sturdza Bulandra” Bucureşti, nominalizat la Gala Premiilor UNITER la mai toate categoriile: cel mai bun spectacol, cea mai bună regie, cea mai bună scenografie, cel mai bun actor în rol principal, cea mai bună actriţă în rol principal, cea mai bună actriţă în rol secundar.

Pentru rolurile Vang, Shu Fu şi Femeia, Vlad Ivanov a fost recompensat cu premiul pentru „cel mai bun actor în rol principal”.

24 de caractere – personaje bine construite de regizorul Andrei Şerban – sunt trăite intens de 14 actori. Lumea universului brechtian e o lume rea, coruptă, plină de alter-ego-uri, o lume a măştilor construite pentru a descurca iţele încâlcitelor necesităţi ale existenţei. O lume a politicului facil.

Prezentul inundă aproape fiecare montare a regizorului care, expunând aproape milimetric viaţa de zi cu zi, doreşte să educe spectatorul. Să-l facă a înţelege – prin spectacolul de teatru – sensul lumii pe care o trăieşte. Iar în Omul cel bun din Seciuan sensul lumii e inversat, cum inspirat îl redă scenografa Iuliana Vîlsan: din cer cresc flori cu petale îndreptate spre pământ, iar norii, altădată ai cerului, sunt pe podea.

vlad-ivanov-omul-cel-bun-de-seciuan

Omul cel bun din Seciuan. Fotografii de Mihaela Marin

Re-echilibrarea lumilor nu poate fi făcută decât în parte, în fiecare spectator. Aşadar, fiecare reprezentaţie este o căutare. Aşa cum declara Andrei Şerban într-un interviu pentru „Adevărul”: „Totul este o căutare; spectacolul nu este niciodată terminat […] este un început, nu un sfârşit. Cred că spectacolul e gata la ultima reprezentaţie, când se scoate decorul. Atunci când e gata ceva, moare.”

O astfel de căutare propunem în finalul Festivalului. Adică duminică, 20 noiembrie, ora 19.00 la Sala Mare.

Vă aşteptăm să ne fiţi alături şi în ultimele seri ale ediţiei a 22-a a Festivalului Internaţional de Teatru Clasic, Arad!

Eveniment organizat de Teatrul Clasic „Ioan Slavici” din Arad, Consiliului Local al Municipiului Arad, Primăria Municipiului Arad.

Parteneri: Zemix, Hotel Phoenix, Urbanna, GI Motor, Activ Club, Hueman Advertising, Handsome, Cafe Boéme.

Parteneri media: TVR Timişoara, Radio România Cultural, Radio România Timişoara, Radio România Arad, Europa FM, TV Arad, INARAD.TV, Radio Arad, Pro FM, Arad Culture, Glasul Arad, Vestic.ro, www.aradon.ro, Jurnal Arădean, ARQ, Ziarul Metropolis, Yorick, LiterNet, Port.ro, News-AR, Ghidul Arădean, Party Arad.*

Biletele şi abonamentele se pot achiziţiona online, accesând platforma www.biletmaster.ro, fie direct de la agenţia teatrală, după următorul program: luni–vineri în intervalul orar 10.00–14.00 şi 17.00–19.00; sâmbătă şi duminică în intervalul orar 10.00–12.00 şi 17.00–19.00.

Comunicat al Teatrului Clasic „Ioan Slavici” din Arad

logo-revista-teatrala-radioVezi: FITCA 2015

Arhiva Teatrul Clasic „Ioan Slavici” din Arad

Maria Zărnescu: „Un festival este un creuzet alchimic”, interviu realizat de Mariana Ciolan

Conformism şi nonconformism sau Viaţa pe brânci şi aplauzele în picioare, cronică de teatru la spectacolul Omul cel bun din Seciuan de Răzvana Niță

Arhiva rubricii Festivaluri

Videoclip Omul cel bun din Seciuan

costintuchilaFESTIVALURIa douăsprezecea noapte,andrei șerban,fitca 2016,omul cel bun din seciuan,shakespeare,teatrul clasic arad,victor ioan frunză,vlad ivanov
Se apropie finalul Festivalului de Teatru Clasic Arad cu spectacole ale Teatrului Metropolis şi Teatrului „Bulandra” din Bucureşti. Sunt două zile importante ce aduc pe scena FITCA spectacole reflexie a timpului în care trăim. A douăsprezecea noapte, producţie a Teatrului Metropolis din Bucureşti, continuă  direcția și linia de cercetare începute...