Cronică de teatru de RĂZVANA NIȚĂ

Our Ladies of Perpetual Succour cronica de teatru revista teatrala radio

”Our Ladies of Perpetual Succour”/”Fecioarele noastre grabnic ajutătoare” de Lee Hall, regia şi coregrafia: Răzvan Mazilu, Teatrul Excelsior, Bucureşti 

Elevele unei şcoli catolice se află pentru 24 de ore în vizită în capitala ţării lor, Scoţia. Oficial, scopul vizitei este participarea la o competiţie de coruri. Practic, cele şase adolescente hotărăsc să considere concursul un pretext pentru o gură zdravănă de libertate, ceva total incompatibil cu austeritatea, recluziunea şi formalismul din liceul în care învaţă.

Fecioarele-1

Aşadar, o zi întreagă dedicată experimentului şi cunoaşterii nemijlocite: alcool, flirt, sex, muzică şi dans, un curs intensiv cu rol eliberator. În fapt, asistăm la o aventură a autocunoaşterii, o călătorie iniţiatică la capătul căreia se câştigă informaţii, senzaţii, percepţii, revelaţii şi se pierde inocenţa – primul pas hotărât către moarte.

Fecioarele foto andrei runcanu

În ciuda vitalităţii, acest fior metafizic, această undă de tragism traversează întreaga poveste. Nimic grav sau abominabil nu se întâmplă. Şi totuşi, ne tulbură caracterul ireversibil al întâmplărilor, sentimentul că s-a trecut un prag, s-a muşcat din fructul cunoaşterii, s-a eliberat izvorul nesecabil al nostalgiei, s-a schimbat perspectiva şi de acum Ieri nu va mai fi nicicând la fel.

Fecioarele noastre grabnic ajutătoare

Răzvan Mazilu a acceptat invitaţia autoarei traducerii – Carmen Stanciu – şi a Teatrului Excelsior de a crea un spectacol fresh, dinamic, o valoroasă ”completare” a interesului pentru universul adolescentin, inaugurat de Vlad Cristache şi spectacolul său de succes ”The History Boys”, montat tot aici. Construit cu ajutorul unei distribuţii exclusiv feminine (Alina Petrică, Meda Topîrceanu, Aylin Cadîr, Daniela Tocari, Oana Puşcatu şi Ana Bianca Popescu), muzică live (Adina Cocargeanu şi Andreea Archip – pian, Imola Tamas – percuţie şi Dana Georgescu – chitară bas), o scenografie insolită (Romana Ţopescu şi Dragoş Trăistaru), spectacolul are un tonus bun, un eficient echilibru între emoţie şi umor, fiind genul de producţie (şi de subiect) în care şi micile stângăcii sau scăpări par ”de acolo”.

Fecioarele-cronica

Pentru cele şase protagoniste este un examen complex de evaluare pe mai multe planuri: muzical, coregrafic, actoricesc dar şi al sincronizării pentru că vorbim de un show cu personaj multiplu. Te impresionează amestecul de agresivitate, obstinaţia cu care aceste eroine doresc să muşte din viaţă, sensibilitatea dar şi tendinţa de a-şi masca lipsa de experienţă.

Fecioarele-excelsior

Imagini din spectacol. Foto: Andrei Runcanu. Sursa: Teatrul Excelsior din București

Spectacolul exploatează remarcabil acest teribil contrast dintre fragilitatea personajelor şi precocitatea lor manifestată printr-un soi de violenţă în limbaj, exces şi cinism. Goana după senzaţii tari se completează în chip dramatic şi paradoxal cu vulnerabilitatea. În entuziasmul de azi se citesc blazarea, rutina şi deznădejdea de mâine, ca şi sentimentul atroce, depresiv al iluziilor spulberate.

Însă, până atunci, să ne bucurăm din plin de anotimpul biruitor al înmuguririi, să salutăm senin Deşteptarea primăverii şi să păstrăm cu grijă acest instantaneu al iubirii atotvindecătoare. Gaudeamus!

Răzvana Niță. Foto: Petre Lupu
logo revista teatrala radio

Vezi: Arhiva rubricii Spectator, ca la teatru de Răzvana Niță

Alte articole de Răzvana Niță: Va fi ora exactă

Quo Vadis, Marie…cronică de teatru

„Port doliul vieţii mele…”, cronică de teatru

Cu seriozitate, despre umorcronică de teatru

Sub semnul creativităţii, cronică de teatru

Mozart rulz, cronică de teatru

Conformism şi nonconformism sau Viaţa pe brânci şi aplauzele în picioare, cronică de teatru

Între istorie şi destin, cronică de teatru

Starea națiunii, la umbra salcâmului tăiat, cronică de teatru

Destine în majuscule, recunoştinţă minusculă, cronică de teatru

Eu, tu, noi…, cronică de teatru

Triaj, cronică de teatru

Înainte ca cenuşa să acopere totul, cronică de teatru

Drumul acesta… De ce?, cronică de teatru

Punctul mort, cronică de teatru

Stella… de la stea. Ca o boîte à musique… Blanche, cronică de teatru

Păsările, ca şi oamenii… visează să zboare, cronică de teatru

Instinctul fericiriicronică de teatru

Exerciţii de rezistenţă cu Familia Tót, cronică de teatru

Et in Portugalia ego…, cronică de teatru

Cine iubeşte şi lasă…, cronică de teatru

Dance me to the end of love

Istoria pe scenă

Seducţia vocilor şi actualitatea clasicilor, cronică de teatru radiofonic

Constantin Brâncoveanu – cu trei zile înaintea Învierii, cronică de teatru radiofonic

Tablouri într-o expoziţie, cronică de teatru radiofonic

Aventura care schimbă destine, cronică de teatru radiofonic

Moartea glumeşte până la capăt, cronică de teatru radiofonic

Tectonica dansului, cronică de teatru

Ca degetele de la o mână, cronică de teatru

Cum se construieşte o cădere, cronică de teatru

Păsări de pradă, cronică de teatru

Liberă trecere către tine însuţi, cronică de teatru

Cum gestionezi o pleaşcă, cronică de teatru

Pe speaker, cronică de teatru

Povestiţi, povestiţi, tot va rămâne ceva, cronică de teatru

Taina întâmplării: Felix şi Pietro – Such a perfect day, cronică de teatru radiofonic

Între Mitică, prinţul mahalalei şi Hamlet, prinţul Danemarcei 

Teatru în grădină – Comedii, capriţuri, pamplezircronică de carte

Caragiale – între exces şi blestemul veşnicei actualităţi, cronică de carte

La umbra cireşilor în floare, despre actorul total, cronică de carte

Calul din piatră şi teatrul din pâine, cronică de carte

Din Paris, cu dragoste

Apartamentul personal – confesional și altar al prieteniei, cronică de carte

Caietul caietelor de regie, cronică de carte

Există și întâmplări fericite 

Şi mâna trup şi suflet se făcu, cronică de teatru 

La bâlci, cu capu-n jos, cronică de teatru

E pur si muove, cronică de teatru

Japonia – între viaţă şi artă, cronică de carte

Teatrul, această incredibilă metaforă a vieţii, cronică de carte

Când teatrul nu te mişcă, cronică de teatru

Dincolo de perete, cronică de teatru

Lecțiile „Lecției”, cronică de carte

Sfânta treime şi cele două jumătăţi, cronică de teatru

Când filmul – ca şi maioneza – se mai taie, cronică de teatru

Fascinaţia omului cu cap de perlă, cronică de teatru

Escrocherii sentimentale, cronică de teatru

Desprinderea din soare şi dreptul la eternitate, cronică de teatru

Dansând povestea, cronică de teatru

Locuri de joacă pentru adulţi, cronică de teatru

Scene din viaţa lui Gigel. Cu Gigi, cronică de teatru

Repetiţii generale, cronică de teatru

Vânare de vânt, cronică de carte

Pe muchia de cuţit a spectacolului, cronică de carte

Exerciţii de imaginaţie, cronică de carte

Fandacsia, cronică de teatru

Teachers, leave those kids alone, cronică de teatru

În contratimp, cronică de teatru

Nici ghinionul nu ţine o veşnicie şi nici Dracul n-o fi aşa de negru, cronică de teatru

Spectacolul ipocriziei, cronică de teatru

Agonia lui Salieri, cronică de teatru

Sfânta criză is coming to town!, cronică de teatru

Şedinţa cu părinţii, cronică de teatru

Repetabila scenă a viciului, cronică de teatru

Viaţa – o repetiţie cu public, cronică de teatru

Lab Story, cronică de teatru

Comedia viciului, cronică de teatru

În Piaţa Mare, cronică de teatru

Şapte miliarde de Robinsoni, cronică de teatru

Portrete în ramă (pliabilă), cronică de teatru

logo-revista-teatrala-radioVezi și: arhiva rubricii Cronica de teatru

costintuchilaCRONICA DE TEATRUAlina Petrică,ana bianca popescu,aylin cadîr,cinism,cronica de teatru revista teatrală radio,Daniela Tocari,desteptarea primaverii,exces,formalism,Lee Hall,Meda Topîrceanu,Oana Puşcatu,obstinaţie,Our Ladies of Perpetual Succour / Fecioarele noastre grabnic ajutătoare,răzvan mazilu,răzvana niță,recluziune,teatrul excelsior
Cronică de teatru de RĂZVANA NIȚĂ ”Our Ladies of Perpetual Succour”/”Fecioarele noastre grabnic ajutătoare” de Lee Hall, regia şi coregrafia: Răzvan Mazilu, Teatrul Excelsior, Bucureşti  Elevele unei şcoli catolice se află pentru 24 de ore în vizită în capitala ţării lor, Scoţia. Oficial, scopul vizitei este participarea la o competiţie de...