Cronică de teatru de RĂZVANA NIȚĂ

efecte colaterale cronica de teatru revistateatrala radio

Efecte colaterale de Alexandru Popa, regia: Vlad Zamfirescu, Teatrul „Nottara”, Bucureşti

Într-o comunitate mică – în care sursele de inspiraţie, ca şi motivele de bârfă se epuizează uşor – se petrec nişte întâmplări care au repercusiuni tragicomice asupra tuturor. O suită de coincidenţe bine ticluite de către un dramaturg abil şi creativ i-au trezit interesul actorului Vlad Zamfirescu, cel care astfel ne oferă o premieră naţională, făcându-ne totodată cunoştinţă cu un foarte interesant autor român.

Efecte-colaterale-

Un bărbat căsătorit are o relaţie extraconjugală cu o tânără măritată. Cu un preot. Soţul află şi ameninţă că o va atenţiona şi pe soţia amantului soţiei sale. Aceasta din urmă află de adulterul soţului. De la soţul amantei soţului ei. Numai că – surpriză – la rândul lui, şi preotul încornorat îşi înşeală soţia, de care, în cele din urmă, va divorţa. La final, fiecare e puţin dezamăgit, singur în faţa unui nou început nu cu mult mai breaz decât trecutul.

O lume bezmetică, acumulând frustrări,  cu o irepresibilă şi acută nevoie de tandreţe şi compasiune, o lume care îşi devorează alternativele dar îşi expune intimitatea, o lume în care oameni vii ajung personaje într-un film cu raiting exploziv, semnat de un carismatic orgolios pentru care viaţa celor din jur nu e decât cea mai la îndemână sursă de inspiraţie. („Filmul e bun… Filmul rămâne…”)

Dar nu vă pierdeţi cu firea. Nimic nu e atât de sumbru pe cât ar putea părea, căci toate personajele păstrează în permanenţă o poftă de joacă şi o inocenţă care îi imunizează în faţa noului.

Gigi_Ifrim si_Luminita Erga in Efecte colaterale Foto_Ciprian_Duica

Gheorghe Ifrim și Luminița Erga în Efecte colaterale. Foto: Ciprian Duică

Gheorghe Ifrim, Vlad Zamfirescu, Alexandru Repan, Dan Bordeianu, Nadiana Sălăgean, Luminiţa Erga, Diana Roman şi Ioana Calotă izbutesc să creeze un spectacol dinamic, interpretat cu vervă dar şi cu complementare nuanţe de echivoc, dublu sens, fină melancolie sau exerciţii de disimulare.

Efecte colaterale mizează pe valoarea unui text bine construit şi impecabil echilibrat (comic – consecinţe tragice) şi pe carisma şi personalitatea unor actori cu experienţă în jocul pe muchie, sec, reţinut, deloc şampanizat, ştiu să gestioneze şi să susţină ritmul unei comedii bulevardiere, dar şi să-şi asume un sondaj psihologic.

Dan_Bordeianu_si_Nadiana_Salagean_in_Efecte_colaterale_foto_Ciprian_Duica

Dan Bordeianu și Nadiana Sălăgean. Foto: Ciprian Duică

O reuşită pe care nici măcar scenografia cam prea „de serviciu” nu o poate umbri. Un spectacol revigorant, în ciuda lungimii apreciabile (trei ore), de la care ieşi satisfăcut. În fond, ce ne-am putea dori mai mult?

razvana nita

Răzvana Niță. Foto: Petre Lupu

logo revista teatrala radio

Alte articole de Răzvana Niță: Va fi ora exactă

Quo Vadis, Marie…cronică de teatru

„Port doliul vieţii mele…”, cronică de teatru 

Cu seriozitate, despre umor, cronică de teatru

Sub semnul creativităţii, cronică de teatru

Mozart rulz, cronică de teatru

Conformism şi nonconformism sau Viaţa pe brânci şi aplauzele în picioare, cronică de teatru

Între istorie şi destin, cronică de teatru

Starea națiunii, la umbra salcâmului tăiat, cronică de teatru

Destine în majuscule, recunoştinţă minusculă, cronică de teatru

Eu, tu, noi…, cronică de teatru

Triaj, cronică de teatru

Înainte ca cenuşa să acopere totul, cronică de teatru

Drumul acesta… De ce?, cronică de teatru

Punctul mort, cronică de teatru

Stella… de la stea. Ca o boîte à musique… Blanche, cronică de teatru

Păsările, ca şi oamenii… visează să zboare, cronică de teatru

Instinctul fericirii, cronică de teatru

Exerciţii de rezistenţă cu Familia Tót, cronică de teatru

Et in Portugalia ego…, cronică de teatru

Cine iubeşte şi lasă…, cronică de teatru

Dance me to the end of love

Istoria pe scenă

Seducţia vocilor şi actualitatea clasicilor, cronică de teatru radiofonic

Constantin Brâncoveanu – cu trei zile înaintea Învierii, cronică de teatru radiofonic

Tablouri într-o expoziţie, cronică de teatru radiofonic

Aventura care schimbă destine, cronică de teatru radiofonic

Moartea glumeşte până la capăt, cronică de teatru radiofonic

Tectonica dansului, cronică de teatru

Ca degetele de la o mână, cronică de teatru

Cum se construieşte o cădere, cronică de teatru

Păsări de pradă, cronică de teatru

Liberă trecere către tine însuţi, cronică de teatru

Cum gestionezi o pleaşcă, cronică de teatru

Pe speaker, cronică de teatru

Povestiţi, povestiţi, tot va rămâne ceva, cronică de teatru

Taina întâmplării: Felix şi Pietro – Such a perfect day, cronică de teatru radiofonic

Între Mitică, prinţul mahalalei şi Hamlet, prinţul Danemarcei 

Teatru în grădină – Comedii, capriţuri, pamplezircronică de carte

Caragiale – între exces şi blestemul veşnicei actualităţi, cronică de carte

La umbra cireşilor în floare, despre actorul total, cronică de carte

Calul din piatră şi teatrul din pâine, cronică de carte

Din Paris, cu dragoste

Apartamentul personal – confesional și altar al prieteniei, cronică de carte

Caietul caietelor de regie, cronică de carte

Există și întâmplări fericite 

Şi mâna trup şi suflet se făcu, cronică de teatru 

La bâlci, cu capu-n jos, cronică de teatru

E pur si muove, cronică de teatru

Japonia – între viaţă şi artă, cronică de carte

Teatrul, această incredibilă metaforă a vieţii, cronică de carte

Când teatrul nu te mişcă, cronică de teatru

Dincolo de perete, cronică de teatru

Lecțiile „Lecției”, cronică de carte

Sfânta treime şi cele două jumătăţi, cronică de teatru

Arhiva rubricii Spectator, ca la teatru de Răzvana Niță

logo revista teatrala radioVezi și: Arhiva rubricii Cronica de teatru

costintuchilaCRONICA DE TEATRUalexandru popa,comedie bulevardieră,cronica de teatru rt,efecte colaterale,răzvana niță,teatrul nottara,vlad zamfirescu
Cronică de teatru de RĂZVANA NIȚĂ Efecte colaterale de Alexandru Popa, regia: Vlad Zamfirescu, Teatrul „Nottara”, Bucureşti Într-o comunitate mică – în care sursele de inspiraţie, ca şi motivele de bârfă se epuizează uşor – se petrec nişte întâmplări care au repercusiuni tragicomice asupra tuturor. O suită de coincidenţe bine ticluite...