Prin teatrele pariziene, rubrică de PUȘA ROTH

teatre pariziene pusa roth claudel barrault

Dacă vă aflaţi la Paris, în vacanţă, până la data de 28 iunie 2015, vă recomand să treceţi pragul unui teatru şi am ales pentru această perioadă Théâtre de Poche-Montparnasse (Petit Poche) unde se joacă piesa Claudel – Barrault, adaptare liberă a corespondenței dintre Paul Claudel și Jean-Louis Barrault de Pierre Tré-Hardy

rubrica prin teatrele pariziene de pusa roth revista teatrala radio

Condiţia umană, cu tot ce implică ea, în forme variate şi simbolice de răsfrângere, este tema care guvernează teatrul claudelian – cele trei trilogii dramatice în care dragostea, feminitatea, credinţa, morala, transfigurarea metafizică şi mai ales lupta dintre pasiune şi renunţare, sacrificiul ca victorie a spiritului revin obsedant. Considerată capodopera creaţiei dramatice a scriitorului şi un moment memorabil în istoria teatrului din secolul XX, Condurul de atlaz (Le Soulier de satin, publicată în 1928 şi montată în premieră la 27 noiembrie 1943, la Comedia Franceză, într-o versiune redusă „o sinteză” în regia lui Jean-Louis Barrault) este concepută ca un spectacol total în care poezia, muzica, dansul, pantomima, elementele de circ se contopesc.

Paul_Claudel

Paul Claudel

Dramă barocă de o construcţie gigantescă, având aproape 400 de pagini care antrenează zeci de personaje, Condurul de atlaz, „acţiune spaniolă în patru zile”, este teribila aventură a sufletului omenesc, aflat mereu în contradicţie cu sine şi cu lumea, sfâşiat de lupta dintre dorinţă şi renunţare.

Jean Louis Barrault

Jean-Louis Barrault

Piesa a fost reprezentată integral la Théâtre d’Orsay în 1980, reluată apoi de Antoine Vitez în 1987, la Festivalul de la Avignon.

CLAUDEL-BARRAULT

Claudel – Barrault, spectacolul pus în scenă actualmente la Théâtre de Poche (Petit Poche) se joacă vinerea şi sâmbăta de la ora 21.00 şi duminica de la ora 15.00, până la data de 28 iunie 2015. Adaptare liberă a corespondenţei dintre Paul Claudel şi Jean-Louis Barrault de Pierre Tré-Hardy, vorbim în acest caz despre o piesă pornind de la corespondenţa dintre două legende ale teatrului francez: Paul Claudel şi Jean-Louis Barrault. În atmosfera tulburătoare din timpul celui de-al doilea război mondial, când a fost montată pentru prima dată Le Soulier de satin, întâlnirea dar şi fascinaţia reciprocă dintre un poet şi un om de teatru a dat naştere lale soulier de satin paul claudel una dintre cele mai frumoase capodopere ale teatrului francez. Între cei doi oameni are loc o corespondenţă pasionantă, admirativă, respectuoasă şi tandră. Poetul, bătrânul om obosit, se întâlneşte cu energia  tânărului om de teatru, iar creatorul, mai în vârstă decât celălalt cu 30 de ani, se lasă  cuprins de entuziasm, căpătând astfel energie debordantă dar şi creatoare. Amestec de  precizie dar şi de  umor,  dând mare atenţie detaliilor, această corespondență este punctată de numeroase documente audio care amintesc de vremuri întunecate, dar, în ciuda vicisitudinilor sale, nu va împiedica Arta de a avansa și de a triumfa. Distribuţia: Clémence Boué, Arnaud Denis, Jean Pierre Hané.

Adresa: 75, Boulevard du Montparnasse 75006 Paris 6e. Metrou : Montparnasse – Bienvenüe (4/6/12/13), Telefon: 01.45.44.50.21, între orele 14.00–18.00. Site web: www.theatredepoche-montparnasse.com

pusa-roth

Pușa Roth

logo revista teatrala radioArticole și interviuri de Pușa Roth:  Poveste despre tatăl meu, cronică de teatru

„Capriciile Fenisei” de Lope de Vega

Dumitru Radu Popescu: „Am scris multe piese plecând de la actori”

Lucian Giurchescu: „Teatrul nu se poate face la fiecare în bucătărie”

Ruxy

Actriţa Ruxandra Sireteanu a încetat din viață

Ruxandra Sireteanu: „Teatrul este dragostea şi chinul meu”

„Comedia măgarilor” de Plaut

Caragiale – 162

Anotimpuri de teatru

„Orestia” de Eschil

„Cel ce se pedepsește singur” de Terențiu

„Mizantropul” de Molière la Teatrul Național Radiofonic

Dorel Vişan: „Teatrul românesc s-a încurcat în iţele democraţiei”

Ştefan Iordache – lecţia despre simplitate şi firesc

Remember Irina Petrescu

Coca Andronescu în „Peribañez şi comandorul de Ocaña” de Lope de Vega

Ștefan Iordache în „Amphitryo” de Plaut

Un zâmbet pentru un iris

Săli de teatru în Bucureşti în secolul al XIX-lea

Profesiunea doamnei Warren, cronică de teatru

Mata Hari – Dincolo de legendă, cronică de teatru

Allegro, ma non troppo, cronică de teatru

39 de trepte, cronică de teatru

Cristian Munteanu

Costache Caragiale

Anotimpul de aur

Švejk în al doilea război mondial, cronică de teatru radiofonic

Nicu Nitai, dramaturg, regizor și actor israelian

Florian Zeller

Masca 25, cronică de teatru

Casa cu pisici, cronică de teatru

costintuchilaPRIN TEATRELE PARIZIENEcorespodenta claudel barrault,jean louis barrault,jean pirerre hane,paul claudel,Pierre Tré-Hardy,prin teatrele pariziene noua rubrica in revista teatrala radio,pusa roth,theatre de poche montparnasse

Prin teatrele pariziene, rubrică de PUȘA ROTH Dacă vă aflaţi la Paris, în vacanţă, până la data de 28 iunie 2015, vă recomand să treceţi pragul unui teatru şi am ales pentru această perioadă Théâtre de Poche-Montparnasse (Petit Poche) unde se joacă piesa Claudel – Barrault, adaptare liberă a corespondenței dintre Paul...