Cronică de teatru de ȘERBAN CIONOFF

cronica de teatru serban cionoff teatrul tanase

Dacă tot se mai codește, încă, domnișoara primăvară să își intre pe deplin în drepturi și aici, pe bunele noastre meleaguri bucureștene, ce și-au spus inspirații noștri prieteni de la Teatrul de Revistă ”Constantin Tănase’’: ”Ia să punem noi de o revistă ca la carte!’’ Așa s-a născut premiera ”E spectacol în oraș’’, pe un scenariu scris de Vasile Muraru și Valentina Fătu, pusă în scenă sub bagheta lui Vasile Muraru. Un spectacol savuros în care gluma, cântecul și dansul fac casă bună, așa după cum ne-a obișnuit acest lăcaș care duce mai departe aleasa moștenire a patronului săi spiritual și a ”Cărăbușului’’ de legendă.

Vasile Muraru, Valentina Fătu

Vasile Muraru, Valentina Fătu

Un spectacol remarcabil din multe puncte de vedere, despre care Vasile Muraru spune că ”are un fir narativ și este o poveste frumoasă’’. Apreciere căreia Valentina Fătu, coautoare a scenariului, îi adaugă mențiunea că ”este clădit pe tot ce-am învățat ieri de la marii artiști ai acestui gen’’. Foarte adevărate ziceri, la care aș adăuga că șarmul acestui spectacol este dat de naturalețea, de firescul său, adică de faptul că el se petrece aici, în oraș, încât mai fiecare dintre noi putem fi, pe rând, spectatorii sau eroii săi. De fapt, chiar pretextul acestei hoinăreli șugubețe este unul cât se poate de obișnuit și ține de un fapt de viață cu care, la rândul nostru, putem să ne întâlnim mai fiecare.

Eugen Cristea, Ortansa Stănescu, Miruna Birău

Eugen Cristea, Ortansa Stănescu, Miruna Birău

Este vorba despre peripețiile unui soț (Eugen Cristea) care își ia inima în dinți și împreună cu mamițica și cu mama soacră, cuscrele ca să zic așa (Miruna Birău și Ortansa Stănescu), se hotărăsc să meargă ață până la Paris! Acolo unde, vezi bine, îi așteaptă ”dumneaei’’, soția, fiica și, respectiv, nora. Ușor de zis, dar mai greu de făcut… Fiindcă, deși, în prolog, Vasile Muraru și Valentina Fătu dădeau de veste că totul va fi bine și frumos, inclusiv pentru trioul pornit să descindă în inima Parisului, iar Alin Gherghișan le-a spus și lor, așa după cum ne-a spus și nouă, că ”E spectacol când iubesc’’, numai de spectacol nu îi arde bietului bărbat năpăstuit să caute calea cea mai scurtă până la Otopeni, în vreme ce tovarășele sale de călătorie nu prididesc să își deie, fiecare, cu părerea și să aibă idei, care de care mai departe de ceea ce ar trebui să fie!

”Yoga” cu Ana Maria Donosa

”Yoga” cu Ana Maria Donosa

Așa se face dacă, în câteva savuroase scenete în care vedem că, în loc să ajungă ”în timp real’’ (că doar așa se zice… în trend!) la Otopeni, trioul rătăcitor nimerește ba la un film, ba la Romexpo, ba te miri pe unde, pentru ca, atunci când au ajuns, cu chiu cu vai la Otopeni, să afle că tocmai au pierdut cursa spre Paris. Drept pentru care se resemnează să vină la teatru – bineînțeles că la Teatrul ”Constantin Tănase’’ – acolo unde e spectacol în oraș. Și unde le este și locul, știut fiind, nu-i așa?, ce ne mai bucurăm noi când unul de-al nostru dă de o dandana…

”Oaș-Maramureș’’

”Oaș-Maramureș’’

Tot răul spre bine! Pentru că au nimerit la un spectacol căruia, spre delectarea trioului rătăcitor și, bineînțeles, a noastră, a spectatorilor, îi dau farmec și culoare – grație cadrului scenic și a costumelor imaginate de Francesca Cioancă și de arhitectul de decor Petre Talea – melodiile compuse de Cristian Faur, ca și momentele coregrafice de excepție ale ansamblului de balet al teatrului în viziunea coregrafică a Oanei Cocârță. L-am menționat mai înainte pe Alin Gherghișan, dar la fel de meritat este să spun câte un cuvânt frumos pentru fiecare dintre soliștii vocali ai spectacolului: Bianca Sârbu, Daniela Tănase, Radu Ghencea și Irina Ionescu. Rezervându-mi, înainte de a pune punct și cu toată modestia cuvenită, plăcerea de a numi câteva secvențe pe care le-am păstrat anume spre a vi le menționa în mod aparte. Și anume: monologul ”Yoga”, în care Ana Maria Donosa face un tur de forță, de grație și de inteligență; Șatra TV, cu Vasile Muraru și Valentina Fătu; tabloul coregrafic ”Oaș-Maramureș’’ în interpretarea întru totul admirabilă a baletului teatrului și colajul muzical cu Irina Ionescu, Daniela Tănase, Bianca Sârbu, Radu Ghencea și Alin Gherghișan.

Colaj muzical Irina Ionescu, Daniela Tănase, Bianca Sârbu, Radu Ghencea și Alin Gherghișan

Colaj muzical: Irina Ionescu, Daniela Tănase, Bianca Sârbu, Radu Ghencea și Alin Gherghișan

Acestea fiind, desigur, impresiile mele de simplu spectator pe care aștept, cu interes, să le aprobați său, de ce nu?, să le completați. Drept pentru care nu pot încheia decât cu ideea că ”E spectacol în oraș!’’, recenta premieră a Teatrului de Revistă ”Constantin Tănase’’, este un veritabil izvor de frumusețe, de armonie și de delectare. O premieră care, sunt convins, merită, ca premiu, aplauze!
Nu de alta, dar, vorba refrenului clasic: ”Așa-i la noi, la București/Simți că trăiești, simți că iubești’’.

logo revista teatrala radioCronici și articole de Șerban Cionoff: „Istoria teatrului universal”, debut de bun augur

Dialoguri între două singurătăți paraleleserban cionoff

Despre „Loser”-i numai de bine!

Dan Puican, un monstru sacru al Radioului, se mărturisește

„Lipsesc doi morți VIP!!!”

Cinci personaje în căutarea unei mâini de ajutor

Gina Patrichi: o actriță ca o metaforă, ca un fior, ca o iubireDouă personaje care și-au găsit autorul

Niște oameni care stau de vorbă. Punct!

Irina Petrescu, asemenea unei unde, asemenea unui vis

Un vis de vară în raza marelui Will

La Institutul Cultural Român din Londra, se povestesc adevăratele povești despre români

Ştefan Iordache – omul și actorul nemuritor

„Banii din cer” nu aduc (numai) fericirea!

„Şi totuși, ce frumos era cândva!”

Gară pentru 4

Nenea Tudorică sosește în fiecare seară!

Gaițele vechi și noi

Casanova, sens sau non-sens

„Un baladist care, până și în miezul zilei, se visează pe scândurile scenei’’

O euro-revistă, ca la noi, la Savoy

Lăsăm supărarea-n hol. Nu și ironia!, cronică de teatru

S-a întâmplat, ca niciodată, Anda Călugăreanu, cronică de teatru

Respectul agorei pentru cel ce ne descrețește frunțile și ne destinde inimile: Alexandru Arșinel

Dacă e toamnă, e regal de poezie

logo revista teatrala radioVezi și: Arhiva rubricii Cronica de teatru 

costintuchilaCRONICA DE TEATRUAna Maria Donosa,cărăbuș,cronică de teatru rtr,eugen cristea,Miruna Birău,serban cionoff,teatrul de revista constantin tanase,Valentina Fătu,vasile muraru
Cronică de teatru de ȘERBAN CIONOFF Dacă tot se mai codește, încă, domnișoara primăvară să își intre pe deplin în drepturi și aici, pe bunele noastre meleaguri bucureștene, ce și-au spus inspirații noștri prieteni de la Teatrul de Revistă ”Constantin Tănase’’: ”Ia să punem noi de o revistă ca la carte!’’...