Roma caput culturae, rubrică de RALUCA NIȚĂ

roma caput culturae nel tempio di elefantina

rubrica roma caput culturaeFemei care vin dintr-un timp arhaic, hieratice asemeni catedralelor, moscheelor şi sinagogilor. Creaturi luminoase şi în acelaşi timp invizibile, femei care îşi au rădăcinile în pământ, femei din carne şi sânge ca Madonna del Parto a lui Piero della Francesca. Femei într-o eternă aşteptare, între rituri antice şi destin. 

Madonna_del_parto_piero_della_Francesca

Madonna del Parto, frescă de Piero della Francesca, după 1457, Museo della Madonna del Parto, Monterchi

Vin de departe, de la începuturile istoriei pentru a ne povesti vicisitudinile timpului prezent.

Diafanele protagoniste din Nel tempio di Elefantina, spectacol scris şi regizat de Raffaele Curi, fac parte dintr-un proiect de experimente teatrale intitulat „Esperimenti di Quaresima”, creat de Fundaţia Alda Fendi. Poate fi văzut începând de luni, 30 martie 2o15 la Teatrul 8, la Stabilimenti cinematografici De Paolis. 

foto nel tempio di elefantina

După Sfiorerai il mio destino come una farfalla, Transiti di Venere, Oceano Adriatico şi Open House, revin pe scenă experimentele teatrale realizate de Raffaele Curi. O nouă etapă a unui traseu artistic caracterizat de amestecul limbajelor, explorări istorice între artă şi sacru analizate de curând şi în cartea Circolarità – percorsi tra le performance di Raffaele Curi, scrisă de Samuele Briatore şi Dalila D’Amico. 

nel tempio di elefantina

Nel tempio di Elefantina. Fotografii de © Pino Le Pera

În acest laborator de creaţie ia naştere un spectacol care ne vorbeşte despre durerea aducerii pe lume a unui copil şi eterna supunere, sclavia frumuseţii, înjosirea şi comercializarea corpului, toate fragmente din indescifrabilul mister care este Femeia.

Domiziana Giordano

Domiziana Giordano 

Actriţa Domiziana Giordano se întoarce pe scenă după o absenţă îndelungată. Considerată muza blondă a lui Tarkovski, Bertolucci, Godard şi George Lucas, Giordano joacă alături de o trupă de actori tineri, din care fac parte: Brenno Placido, Federico Le Pera, Massimo Giammarco, Andrea Fachinetti, Valentina Beotti, Giulia Galiani, Laura Gigante, Chiara Poletti şi Viola Viu. 

Corespondenţă de la Roma

raluca-nita

Raluca Niță

logo revista teatrala radio

Vezi: arhiva rubricii Roma caput culturae de Raluca Niță

Alte articole de Raluca Niță: Compania Ricci/Forte: doi Stanislavski ai anilor 2000   

„Dirty Dancing” devine musical la Milano 

Romeo Castellucci, un regizor care provoacă „în dulcele stil clasic”

Când Falstaff citează din Nietzsche, Kafka şi Orson Welles

Cine sunt noii dramaturgi italieni?

Viaţa lui Aung San Suu Kyi pe scena Teatrului din Ravenna

Peter Brook explorează nuanţele necunoscute ale minţii

Roman Polanski, regizor de musical la Paris

Eduardo De Filippo, 30 de ani de la moarte

Dario Fo se întoarce în televiziune cu povestea Sfântului Ambrozie

Filmul „Casablanca”, un mit născut dintr-o piesă de teatru

Jeroen Verbruggen, un coregraf pop care urăşte comparaţiile

Cazul Lehman Brothers la Piccolo Teatro din Milano

„Le intellettuali” la Teatrul Belli: când umbre misterioase se ascund în familie

„Antigona” africană în interpretarea tinerilor actori din Senegal la Prato

Lindsay Kemp: 76 de ani fără un pas greşit

S-a stins din viaţă Luca Ronconi, ultimul regizor vizionar din teatrul contemporan

costintuchilaROMA CAPUT CULTURAEchipuri de femei,Domiziana Giordano,feminitate,madonna del parto,Nel tempio di Elefantina,piero della francesca,profan,Raffaele Curi,raluca niță,rituri stravechi,sacru,tarkovski,teatre roma
Roma caput culturae, rubrică de RALUCA NIȚĂ Femei care vin dintr-un timp arhaic, hieratice asemeni catedralelor, moscheelor şi sinagogilor. Creaturi luminoase şi în acelaşi timp invizibile, femei care îşi au rădăcinile în pământ, femei din carne şi sânge ca Madonna del Parto a lui Piero della Francesca. Femei într-o eternă...