Interviu realizat de MARIANA CIOLAN

interviu cu raluca sas marinescu fito 2015

În exclusivitate pentru Revista Teatrală Radio

De-a lungul anilor Săptămâna teatrului scurt de la Oradea, unul dintre cele mai longevive manifestări de gen în spațiul culturii române (a fost înființat în 1976), a înregistrat și o dimensiune teoretică. În cadrul festivalului, s-au organizat colocvii și dezbateri despre conceptul de piesă scurtă, despre condiția dramaturgiei și a creatorilor de teatru, despre teme stringente ale actualității teatrale ori ale scenei bihorene și, nu de puține ori, au existat concursuri de dramaturgie.

Raluca Sas Marinescu

Raluca Sas Marinescu

În condițiile de criză financiară drastică sub al cărei imperiu are loc festivalul de anul acesta, organizatorii nu au înlăturat însă ideea reflecției pe marginea celor petrecute pe scenă în zilele festivalului, așa încât cei doritori au putut să participe la workshop-ul cu genericul Cum scriem pentru și despre teatru. Timp de trei zile, în spațiile primitoare de la Teatrul „Arcadia”, au venit tineri (și mai puțin tineri) jurnaliști din oraș, studenți la diferite facutăți și chiar elevi, actori orădeni (timpul nu prea le permitea acest lucru fiindcă au avut de prezentat în festival opt spectacole, dintre care două premiere). Cu toții, evident atrași de subiect, dar și de profesionalismul celei invitate să conducă atelierul, despre care știau ori pe care l-au descoperit acum: Raluca Sas Marinescu, asistent univ.dr. la Facultatea de Teatru și Televiziune din Universitatea „Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca și dramaturg. Domnia sa ne-a acordat un foarte scurt interviu despre acele concentrate dar, credem, folositoare „discuții, schimburi de păreri, exerciții” prin care a particularizat acest atelier orădean interactiv.

Vezi și: Festivalul Internațional de Teatru Oradea 2015 a debutat sub semnul revizitării clasicilor, cronică de festival de Mariana Ciolan

logo revista teatrala radioCronici, reportaje și interviuri de Mariana Ciolan:

 Pălăria florentină

„Solitaritate”, un strigăt contemporan

„Blackbird” la UnTeatrumariana ciolan

Teatrul Tineretului în turneu la Bucureşti

„Titanic Vals” deschide anul teatral la „Odeon”

„Construim poduri, trecem graniţe”…

Adrian Roman: „Prin spectacole de calitate, încercăm să menținem sincronismul european al Teatrului din Râmnicu Vâlcea”

Sincronism european, cronică la spectacolul O poveste ciudată cu un câine la miezul nopţii

Strălucire și sens, cronică la spectacolul Cabaret

Lucian Vărșăndan: „Creșterea trupei Teatrului German din Timișoara este principalul nostru obiectiv”

Annie Muscă: „O lună dedicată unei actrițe inconfundabile”

Spre lumea largă… 

Shakespeare al tuturor

Cei doi Richard…

FITS 2014. Flash – Începutul

FITS 2014. Flash – Orașul pe scenă

FITS 2014. Flash – Omul-spectacol

FITS 2014. Flash. Bursa de spectacole – construind viitorul

Amintiri cu actori, amintiri despre actori: George Constantin

Annie Muscă – biograful și personajele sale

Mircea Cornișteanu: „Robert Wilson vorbește o altă limbă teatrală, pe care nici noi, nici alții nu o cunoaștem”

Eveniment: „Rinocerii” la Teatrul Naţional din Craiova

Saviana Stănescu pe scena Teatrului Odeon – interviu

Festivalul Internaţional de Teatru de la Oradea se deschide cu „Muzicanţii din Bremen”

Orădenii în festival

Premieră la Întâlnirile Internaționale de la Cluj-Napoca

Moartea pentru patrie sau râsu-plânsu… la bloc

Pledoarie pentru teatru

Aniversare Ștefan Mihăilescu-Brăila

Aniversarea a 10 de ani de audiții la Majestic

Bocsárdi László: „Dacă un spectacol de astăzi este și poetic, nu se strică teatrul”, interviu

Aura Corbeanu: „«Clipe de viață», un omagiu adus de artiști importanți din România colegilor lor”, interviu

„Adunarea păsărilor” la Teatrul „Țăndărică”

La Teatrul Excelsior, in focus: tinerii, cronică de teatru

Lucian Vărșăndan: „«Bremen», un spectacol în viziune ludică”, interviu

Constantin Chiriac: „Noi suntem aici pentru dialog”, reportaj

Școlile și academiile de teatru împreună, cronică de festival

Un spectacol-eveniment: „Dialog imaginar cu Anton Pann” de Pușa Roth

Ecouri FITS 2015, cronică de festival

Spectacolul-lectură la Teatrul „Nottara” – interviu cu Mădălina Negrea

Doina Lupu: „Gala Tânărului Actor – HOP 2015, o ediție cu multe noutăți”, interviu

Mircea M. Ionescu: „Există dramaturgie română. Trebuie doar să fie citită”, interviu

Luminița Puiuleț despre „Antisocial” și alte proiecte teatrale ale studenților sibieni

Alexandru Darie: „«The Bach Files», o poveste despre iubire și căutarea de sine”, interviu

Gala Tânărului Actor HOP în primele zile, reportaj

În căutarea actoriei în stare pură…, cronică de teatru

„Mai tare decât moartea e iubirea”, recital Emil Boroghină la Tel Aviv, interviu

Lucian Vărșăndan despre „Fuchsiada”, interviu

Petru Hadârcă: „Ne propunem să continuăm proiectul de teatru românesc pe ambele maluri ale Prutului”, interviu

logo revista teatrala radio

Vezi: Arhiva rubricii Interviu

costintuchilaINTERVIUCum scriem pentru și despre teatru,festivalul de teatru oradea,interviu rtr,mariana cilona,raluca sas marinescu,saptamana teatrului scurt,teatrul arcadia
Interviu realizat de MARIANA CIOLAN În exclusivitate pentru Revista Teatrală Radio De-a lungul anilor Săptămâna teatrului scurt de la Oradea, unul dintre cele mai longevive manifestări de gen în spațiul culturii române (a fost înființat în 1976), a înregistrat și o dimensiune teoretică. În cadrul festivalului, s-au organizat colocvii și dezbateri...