Interviu realizat de MARIANA CIOLAN

interviu george albert costea de mariana ciolan

Absolvent al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale din București”, în 2008, și doi ani mai târziu, al unui master la aceeași Facultate de teatru, actorul George Albert Costea, bine cunoscut publicului bucureștean care frecventează teatrele particulare, este angajat și joacă cu regularitate din anul 2009 în trupa Teatrului Național „Marin Sorescu” din Craiova. Debutul său a fost în Odyseea, în regia lui Tim Caroll, sub a cărui îndrumare regizorală a mai jucat în Totul e bine când se sfârșește cu bine. În Anul Caragiale, când s-a realizat la Craiova „integrala comediilor” dramatugului omagiat, a fost Rică Venturiano și Cațavencu în spectacolele O noapte furtunoasă, respectiv, O scrisoare pierdută, ambele, în regia lui Mircea Cornișteanu, și Nae Girimea în D’ale carnavalului, în regia lui Alexandru Berceanu. I-a mai întrupat scenic pe K. Muller în Unde-i revolverul? de Görgey Gábor (regia Mircea Cornișteanu), Antonio în O furtună după Shakespeare (un spectacol de Silviu Purcărete, care a înregistrat în această toamnă un nou succes la un festival teatral la Tbilisi), pe Christos Pashos în Apocalipsa după Shakespeare (regia Janusz Wisniewski), pe Patronul cafenelei în Rinocerii de Eugène Ionesco (un spectacol de Robert Wilson).

George Albert Costea Foto Gazeta de Sud

George Albert Costea. Foto: „Gazeta de Sud”

În cea mai recentă premieră a Naționalului craiovean care a a avut loc pe 14 noiembrie 2015, Sfârșit, George Albert Costea este Alex. Spectacolul este unul dintre cele două proiecte regizoral-scenografice de dramaturgie contemporană declarate câştigătoare în cea de-a cincea ediţie a Concursului de proiecte pentru tinerii regizori şi scenografi români, organizat de Teatrul Naţional „Marin Sorescu”. Regizoarea acestuia, Leta Popescu, nota:

Sfârșit este o poveste despre încercarea de a recrea legături, de a găsi ceva, orice, de care să te agăți în momentele de singurătate, de fragilitate. Mă întreb ce îi (mai) leagă pe oamenii care au pus – împreună – «sfârșit» copilăriei, prin descoperirea minciunii, a sexualității, a fricii, a răzbunării. […] Patru prieteni din copilărie se întâlnesc – din întâmplare- după înmormântarea celui de-al cincilea. Îi mai leagă ceva pe aceștia, în afară de trecut? Nu știm. Au trăit împreună cea mai frumoasă perioadă a vieților lor, iar acum se trezesc din nou împreună, într-un context straniu. Se mai poate schimba ceva după o întâlnire importantă? Poate amintirea să-i unească? Vom vedea…”

logo revista teatrala radio

Cronici, reportaje și interviuri de Mariana Ciolan:

 Pălăria florentină

„Solitaritate”, un strigăt contemporan

„Blackbird” la UnTeatrumariana ciolan

Teatrul Tineretului în turneu la Bucureşti

„Titanic Vals” deschide anul teatral la „Odeon”

„Construim poduri, trecem graniţe”…

Adrian Roman: „Prin spectacole de calitate, încercăm să menținem sincronismul european al Teatrului din Râmnicu Vâlcea”

Sincronism european, cronică la spectacolul O poveste ciudată cu un câine la miezul nopţii

Strălucire și sens, cronică la spectacolul Cabaret

Lucian Vărșăndan: „Creșterea trupei Teatrului German din Timișoara este principalul nostru obiectiv”

Annie Muscă: „O lună dedicată unei actrițe inconfundabile”

Spre lumea largă… 

Shakespeare al tuturor

Cei doi Richard…

FITS 2014. Flash – Începutul

FITS 2014. Flash – Orașul pe scenă

FITS 2014. Flash – Omul-spectacol

FITS 2014. Flash. Bursa de spectacole – construind viitorul

Amintiri cu actori, amintiri despre actori: George Constantin

Annie Muscă – biograful și personajele sale

Mircea Cornișteanu: „Robert Wilson vorbește o altă limbă teatrală, pe care nici noi, nici alții nu o cunoaștem”

Eveniment: „Rinocerii” la Teatrul Naţional din Craiova

Saviana Stănescu pe scena Teatrului Odeon – interviu

Festivalul Internaţional de Teatru de la Oradea se deschide cu „Muzicanţii din Bremen”

Orădenii în festival

Premieră la Întâlnirile Internaționale de la Cluj-Napoca

Moartea pentru patrie sau râsu-plânsu… la bloc

Pledoarie pentru teatru

Aniversare Ștefan Mihăilescu-Brăila

Aniversarea a 10 de ani de audiții la Majestic

Bocsárdi László: „Dacă un spectacol de astăzi este și poetic, nu se strică teatrul”, interviu

Aura Corbeanu: „«Clipe de viață», un omagiu adus de artiști importanți din România colegilor lor”, interviu

„Adunarea păsărilor” la Teatrul „Țăndărică”

La Teatrul Excelsior, in focus: tinerii, cronică de teatru

Lucian Vărșăndan: „«Bremen», un spectacol în viziune ludică”, interviu

Constantin Chiriac: „Noi suntem aici pentru dialog”, reportaj

Școlile și academiile de teatru împreună, cronică de festival

Un spectacol-eveniment: „Dialog imaginar cu Anton Pann” de Pușa Roth

Ecouri FITS 2015, cronică de festival

Spectacolul-lectură la Teatrul „Nottara” – interviu cu Mădălina Negrea

Doina Lupu: „Gala Tânărului Actor – HOP 2015, o ediție cu multe noutăți”, interviu

Mircea M. Ionescu: „Există dramaturgie română. Trebuie doar să fie citită”, interviu

Luminița Puiuleț despre „Antisocial” și alte proiecte teatrale ale studenților sibieni

Alexandru Darie: „«The Bach Files», o poveste despre iubire și căutarea de sine”, interviu

Gala Tânărului Actor HOP în primele zile, reportaj

În căutarea actoriei în stare pură…, cronică de teatru

Festivalul de Teatru Scurt 2015, o ediție atipică, cronică de teatru

 

„Mai tare decât moartea e iubirea”, recital Emil Boroghină la Tel Aviv, interviu

Lucian Vărșăndan despre „Fuchsiada”, interviu

Petru Hadârcă: „Ne propunem să continuăm proiectul de teatru românesc pe ambele maluri ale Prutului”, interviu

„Omul din La Mancha” – celebrare pe scena FITO, interviu cu actorul Daniel Vulcu

Tragos – „un festival al iubirii de teatru”, interviu cu criticul de teatru Doru Mareș

Festivalul Tânăr de la Sibiu, interviu cu Adrian Tibu

Festivalul Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași își onorează titlul de festival european, interviu cu Oltița Cîntec

 
costintuchilaINTERVIUgeorge albert costea,interviuri rtr,leta popescu,mariana ciolan,sfarsit,sfarsit premiera craiova,teatrul national craiova,work in progress
Interviu realizat de MARIANA CIOLAN Absolvent al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale din București”, în 2008, și doi ani mai târziu, al unui master la aceeași Facultate de teatru, actorul George Albert Costea, bine cunoscut publicului bucureștean care frecventează teatrele particulare, este angajat și joacă...