Cronică de teatru de RĂZVANA NIȚĂ

kimberly cronica de teatru razvana nita teatrul de comedie

Kimberly de David Lindsay-Abaire, regia: Andreea Vulpe, Teatrul de Comedie, Bucureşti 

Li se spune “familii disfuncţionale”. Adică mai multe persoane locuiesc în aceeaşi casă dar fiecare le ştie pe ale lui. Alcoolul, adulterul, singurătatea devin tehnici de supravieţuire. În ciuda aceluiaşi sânge ce le circulă prin artere, toate aceste rude îşi sunt unii altora străini, adesea chiar duşmani.

Întâmplarea nefastă a făcut ca din încrucişarea cromozomilor lui Buddy cu cei ai soţiei sale, Pattie să rezulte o fiică bolnavă. Kimberly creşte ca în poveşti şi în acelaşi timp tragic, îmbătrâneşte vertiginos, speranţa ei de viaţă fiind maxim 16 ani, vârstă la care a şi ajuns. O mamă însărcinată, ipohondră, ipocrită, egoistă şi adulterină, un tată alcoolic şi o mătuşă delicventă sunt universul ei cotidian. Până într-o zi în care Jeff, colegul ei de şcoală, o scoate din pâcla şi lipsa de orizont şi, acordându-i atenţia, interesul şi o parte din timpul lui, o face să se simtă specială, oferindu-i o alternativă. Statistic vorbind, în ultimele zile ale vieţii ei, Kimberly începe cu adevărat să trăiască. 

Virginia_mirea__vlad_birzanu in Kimberly

Virginia Mirea și Vlad Bîrzanu în ”Kimberly”

Dincolo de combinaţia câştigătoare de umor negru şi context psihologic, textul lui David Lindsay-Abaire îi oferă Andreei Vulpe prilejul de a arunca peste firul narativ un seducător văl de emoţie, candoare şi sensibilitate. Este meritul Virginiei Mirea care găseşte măsura justă, viabilă şi tulburătoare pentru a întruchipa un personaj complex cât o lume, un copil-problemă şi o problematică, în egală măsură victimă şi erou ai propriului destin. Energia ei contaminantă ca şi subînţelesurile, subtextele şi tăcerile grăitoare constituie fundamentul spectacolului. 

Kimberly_Virginia_Mirea,_Laura_Cret

Virginia Mirea și Laura Creț

De partea cealaltă, Laura Creţ, Mihaela Teleoacă, Ioan Coman şi Vlad Bîrzanu construiesc o complementaritate agreabilă, solidă, diversă. Merită remarcată şi aplaudată scenografia semnată de Cristina Milea, o mică bijuterie care stă nu numai sub semnul eficienţei, ci şi al creativităţii şi al surprizei. Atenţia pentru detalii şi felul în care spaţiul de joc “se desface” în faţa noastră ne aduc aminte de camerele fetelor bătrâne cu boite à musique-uri, cărţile cu colaje sau felicitările 3D. O lume care se pliază şi se pune în relief numai în faţa unui public privilegiat. 

Kimberly ne transmite un mesaj de tandreţe, tenacitate şi optimism. Inima eroinei noastre, scurtcircuitată de un infarct, e pregătită să îmbrăţişeze lumea cu toate miracolele şi pericolele ei nebănuite. Safari, Disneyland, lumină, culori, senzaţii tari – ieşirea din angoasa nefericirii, a depresiei, a lipsei de semeni şi de solidaritate. 

În răcnetul leilor care sunt pe punctul să atace rabla familiei, Kimberly e gata să descopere prima lecţie a fiinţei vii: instinctul de autoconservare. Şi, pentru întâia dată râde sănătos, din toată inima, re-născându-se.

Următorul spectacol: vineri, 24 martie 2017, ora 19.30, Sala Studio a Teatrului de Comedie din București.

razvana nita

Răzvana Niță. Foto: Petre Lupu

logo revista teatrala radio

Vezi: Arhiva rubricii Spectator, ca la teatru de Răzvana Niță

Alte articole de Răzvana Niță: Va fi ora exactă

Quo Vadis, Marie…cronică de teatru

„Port doliul vieţii mele…”, cronică de teatru

Cu seriozitate, despre umor, cronică de teatru

Sub semnul creativităţii, cronică de teatru

Mozart rulz, cronică de teatru

Conformism şi nonconformism sau Viaţa pe brânci şi aplauzele în picioare, cronică de teatru

Între istorie şi destin, cronică de teatru

Starea națiunii, la umbra salcâmului tăiat, cronică de teatru

Destine în majuscule, recunoştinţă minusculă, cronică de teatru

Eu, tu, noi…, cronică de teatru

Triaj, cronică de teatru

Înainte ca cenuşa să acopere totul, cronică de teatru

Drumul acesta… De ce?, cronică de teatru

Punctul mort, cronică de teatru

Stella… de la stea. Ca o boîte à musique… Blanche, cronică de teatru

Păsările, ca şi oamenii… visează să zboare, cronică de teatru

Instinctul fericirii, cronică de teatru

Exerciţii de rezistenţă cu Familia Tót, cronică de teatru

Et in Portugalia ego…, cronică de teatru

Cine iubeşte şi lasă…, cronică de teatru

Dance me to the end of love

Istoria pe scenă

Seducţia vocilor şi actualitatea clasicilor, cronică de teatru radiofonic

Constantin Brâncoveanu – cu trei zile înaintea Învierii, cronică de teatru radiofonic

Tablouri într-o expoziţie, cronică de teatru radiofonic

Aventura care schimbă destine, cronică de teatru radiofonic

Moartea glumeşte până la capăt, cronică de teatru radiofonic

Tectonica dansului, cronică de teatru

Ca degetele de la o mână, cronică de teatru

Cum se construieşte o cădere, cronică de teatru

Păsări de pradă, cronică de teatru

Liberă trecere către tine însuţi, cronică de teatru

Cum gestionezi o pleaşcă, cronică de teatru

Pe speaker, cronică de teatru

Povestiţi, povestiţi, tot va rămâne ceva, cronică de teatru

Taina întâmplării: Felix şi Pietro – Such a perfect day, cronică de teatru radiofonic

Între Mitică, prinţul mahalalei şi Hamlet, prinţul Danemarcei 

Teatru în grădină – Comedii, capriţuri, pamplezircronică de carte

Caragiale – între exces şi blestemul veşnicei actualităţi, cronică de carte

La umbra cireşilor în floare, despre actorul total, cronică de carte

Calul din piatră şi teatrul din pâine, cronică de carte

Din Paris, cu dragoste

Apartamentul personal – confesional și altar al prieteniei, cronică de carte

Caietul caietelor de regie, cronică de carte

Există și întâmplări fericite 

Şi mâna trup şi suflet se făcu, cronică de teatru 

La bâlci, cu capu-n jos, cronică de teatru

E pur si muove, cronică de teatru

Japonia – între viaţă şi artă, cronică de carte

Teatrul, această incredibilă metaforă a vieţii, cronică de carte

Când teatrul nu te mişcă, cronică de teatru

Dincolo de perete, cronică de teatru

Lecțiile „Lecției”, cronică de carte

Sfânta treime şi cele două jumătăţi, cronică de teatru

Când filmul – ca şi maioneza – se mai taie, cronică de teatru

Fascinaţia omului cu cap de perlă, cronică de teatru

Escrocherii sentimentale, cronică de teatru

Desprinderea din soare şi dreptul la eternitate, cronică de teatru

Dansând povestea, cronică de teatru

Locuri de joacă pentru adulţi, cronică de teatru

Scene din viaţa lui Gigel. Cu Gigi, cronică de teatru

Repetiţii generale, cronică de teatru

Vânare de vânt, cronică de carte

Pe muchia de cuţit a spectacolului, cronică de carte

Exerciţii de imaginaţie, cronică de carte

Fandacsia, cronică de teatru

Teachers, leave those kids alone, cronică de teatru

logo-revista-teatrala-radioVezi și: arhiva rubricii Cronica de teatru 

costintuchilaCRONICA DE TEATRUandreea vulpe,boite à musique,Buddy,copil-problemă,cronica de teatru revista teatrală radio,familii disfuncţionale,Ioan Coman şi Vlad Bîrzanu,Kimberly de David Lindsay-Abaire,Laura Creț,mihaela teleoacă,Pattie,teatrul de comedie
Cronică de teatru de RĂZVANA NIȚĂ Kimberly de David Lindsay-Abaire, regia: Andreea Vulpe, Teatrul de Comedie, Bucureşti  Li se spune “familii disfuncţionale”. Adică mai multe persoane locuiesc în aceeaşi casă dar fiecare le ştie pe ale lui. Alcoolul, adulterul, singurătatea devin tehnici de supravieţuire. În ciuda aceluiaşi sânge ce le circulă...