Cronică de teatru de RĂZVANA NIȚĂ

alcool-teatrul-nottara-cronica-de-teatru-razvana-nita

Alcool, pe versurile lui Ion Mureşan, regia: Mihai Măniuţiu, Teatrul „Nottara”, Bucureşti 

Alcoolul e o lupă magică prin care personajul multiplu din universul poetic al lui Ion Mureşan simte acut realitatea. O grilă de descifrare, de traducere a lumii ca în vis, o splendidă, veselă şi cumplit de sinceră halucinaţie.

Spectacolul Teatrului „Nottara” are trei virtuţi majore. Prima este întâlnirea (mereu un privilegiu) cu Ada Milea (şi Bobo Burlăcianu). Creativitatea şi energia lor sunt garanţii sigure de succes. Cu un simţ al ritmului (nu numai muzical), cu o foarte fină percepţie asupra teatralului şi spectacularului, Ada Milea practic dublează regia semnată de Mihai Măniuţiu. Mai bine spus, o îmbogăţeşte, îi conferă personalitate, cromatică, unicitate. E şi meritul lui Măniuţiu că a ştiut să exploateze şi să ocrotească un asemenea brand.

alcool-nottara

O a doua virtute a producţiei constă în revelarea unui univers poetic fabulos. Nu sunt multe instituţii culturale în România care să aibă deschiderea dar şi curajul de a aduce în faţa publicului de secol XXI poeme prinse într-un scenariu liric complex şi spectaculos. Versurile lui Ion Mureşan au umor, sensibilitate şi o anumită frenezie specifică vieţii trăită la limita abisului, în dinamica saltului mortal.

Nu în ultimul rând, Alcool face o remarcabilă demonstraţie a versatilităţii actorilor de la „Nottara”. Ioana Calotă, Ada Navrot, Crenguţa Hariton, Gabriel Răuţă şi Alexandru Jitea reuşesc să se ridice la nivelul şi exigenţele unui show live care le testează deopotrivă abilităţile muzicale şi actoriceşti.

alcool-ciprian-duica

Ar mai fi de amintit senzaţionala Vava Ştefănescu, un fenomen, o simfonie de gesturi, o explozie de energie, expresivitate, ludicitate. Ea nu interpretează coregrafic. Dansul este pur şi simplu o altă dimensiune a fiinţei ei. Pare că braţele se extind, mişcările sunt sparte, frânte, înfrigurate, desenează şi anulează, potenţează mesaje. Vava Ştefănescu – o sumă de paradoxuri într-un singur trup, un bufon imperial, o seducătoare echilibristică între stâlpul de foc al revoltei şi cel de aer al tandreţii.

alcool_ada_si_gabi1

Imagini din spectacol. Foto: © Ciprian Duică

În scenografia foarte inspirată a lui Adrian Damian, îngerii noştri căzuţi, pelerinii cârciumilor lumii, zombi cinici şi blazaţi recompun din fragmente de conştiinţă şi fărâme de neant un dulce anestezic între seară şi dimineaţă.

Alcool – un show rafinat, impecabil construit, pasaje muzicale cu virtuţi de hit, interpreţi surprinzători, o gingaşă incursiune în intimitatea unui univers poetic special. Un spectacol demn de noul „Nottara”.

razvana nita

Răzvana Niță. Foto: Petre Lupu

logo revista teatrala radio

Vezi: Arhiva rubricii Spectator, ca la teatru de Răzvana Niță

Alte articole de Răzvana Niță: Va fi ora exactă

Quo Vadis, Marie…cronică de teatru

„Port doliul vieţii mele…”, cronică de teatru 

Cu seriozitate, despre umor, cronică de teatru

Sub semnul creativităţii, cronică de teatru

Mozart rulz, cronică de teatru

Conformism şi nonconformism sau Viaţa pe brânci şi aplauzele în picioare, cronică de teatru

Între istorie şi destin, cronică de teatru

Starea națiunii, la umbra salcâmului tăiat, cronică de teatru

Destine în majuscule, recunoştinţă minusculă, cronică de teatru

Eu, tu, noi…, cronică de teatru

Triaj, cronică de teatru

Înainte ca cenuşa să acopere totul, cronică de teatru

Drumul acesta… De ce?, cronică de teatru

Punctul mort, cronică de teatru

Stella… de la stea. Ca o boîte à musique… Blanche, cronică de teatru

Păsările, ca şi oamenii… visează să zboare, cronică de teatru

Instinctul fericirii, cronică de teatru

Exerciţii de rezistenţă cu Familia Tót, cronică de teatru

Et in Portugalia ego…, cronică de teatru

Cine iubeşte şi lasă…, cronică de teatru

Dance me to the end of love

Istoria pe scenă

Seducţia vocilor şi actualitatea clasicilor, cronică de teatru radiofonic

Constantin Brâncoveanu – cu trei zile înaintea Învierii, cronică de teatru radiofonic

Tablouri într-o expoziţie, cronică de teatru radiofonic

Aventura care schimbă destine, cronică de teatru radiofonic

Moartea glumeşte până la capăt, cronică de teatru radiofonic

Tectonica dansului, cronică de teatru

Ca degetele de la o mână, cronică de teatru

Cum se construieşte o cădere, cronică de teatru

Păsări de pradă, cronică de teatru

Liberă trecere către tine însuţi, cronică de teatru

Cum gestionezi o pleaşcă, cronică de teatru

Pe speaker, cronică de teatru

Povestiţi, povestiţi, tot va rămâne ceva, cronică de teatru

Taina întâmplării: Felix şi Pietro – Such a perfect day, cronică de teatru radiofonic

Între Mitică, prinţul mahalalei şi Hamlet, prinţul Danemarcei 

Teatru în grădină – Comedii, capriţuri, pamplezircronică de carte

Caragiale – între exces şi blestemul veşnicei actualităţi, cronică de carte

La umbra cireşilor în floare, despre actorul total, cronică de carte

Calul din piatră şi teatrul din pâine, cronică de carte

Din Paris, cu dragoste

Apartamentul personal – confesional și altar al prieteniei, cronică de carte

Caietul caietelor de regie, cronică de carte

Există și întâmplări fericite 

Şi mâna trup şi suflet se făcu, cronică de teatru 

La bâlci, cu capu-n jos, cronică de teatru

E pur si muove, cronică de teatru

Japonia – între viaţă şi artă, cronică de carte

Teatrul, această incredibilă metaforă a vieţii, cronică de carte

Când teatrul nu te mişcă, cronică de teatru

Dincolo de perete, cronică de teatru

Lecțiile „Lecției”, cronică de carte

Sfânta treime şi cele două jumătăţi, cronică de teatru

Când filmul – ca şi maioneza – se mai taie, cronică de teatru

Fascinaţia omului cu cap de perlă, cronică de teatru

Escrocherii sentimentale, cronică de teatru

Desprinderea din soare şi dreptul la eternitate, cronică de teatru

Dansând povestea, cronică de teatru

Locuri de joacă pentru adulţi, cronică de teatru

Scene din viaţa lui Gigel. Cu Gigi, cronică de teatru

logo-revista-teatrala-radioVezi și: arhiva rubricii Cronica de teatru 

 

costintuchilaCRONICA DE TEATRUada milea,ada navrot,alcool,cronică de teatru rtr,ioana calotă,ion muresan,mihai maniutiu,răzvana niță,teatrul nottara
Cronică de teatru de RĂZVANA NIȚĂ Alcool, pe versurile lui Ion Mureşan, regia: Mihai Măniuţiu, Teatrul „Nottara”, Bucureşti  Alcoolul e o lupă magică prin care personajul multiplu din universul poetic al lui Ion Mureşan simte acut realitatea. O grilă de descifrare, de traducere a lumii ca în vis, o splendidă, veselă...