ion caramitru prospero furtuna alexander morfov

• De mult aveam nostalgia rolului Prospero • Sunt un actor superstițios, aștept ca destinul să hotărască • Prospero este, pentru mine, mereu o surpriză • În varianta pe care o jucăm noi, mult mai aproape de timpurile de astăzi, atât de baroc înfățișate, Furtuna lui Alexander Morfov este un spectacol de „teatru în teatru” • Toate efectele teatrale sunt la vedere, publicul este în intimitatea „mașinăriei” scenice • Efectul de magie este mai puternic decât dacă s-ar face ascuns • Prospero sau despre relativitate • Prospero și viziunea războiului atomic  

prospero furtuna william shakespeare ion caramitru 2014

Ion Caramitru în rolul lui Prospero

Personaj romantic, unul din cele mai complexe din dramaturgia shakespeariană, Prospero este interpretat de Ion Caramitru, în spectacolul Teatrului Național „I. L. Caragiale” din București, Furtuna după William Shakespeare, în regia lui Alexander Morfov, care a avut premiera în 27 aprilie 2014.

Ion Caramitru se află la cel de-al treilea rol shakespearian pe scena Naţionalului bucureștean, după Eduard al III-lea (2008) şi Macbeth (2011). Totodată este o revenire, după mai bine de trei decenii asupra piesei în care l-a întruchipat, în 1978, pe Ferdinand, în direcţia de scenă a maestrului Liviu Ciulei, având-o parteneră, în rolul Miranda, pe Mariana Mihuţ.

scena din furtuna teatrul national bucuresti regia alexaner morfov

Următoarele reprezentații cu Furtuna vor avea loc joi, 12 și vineri, 13 iunie 2014, ora 19.30, în Sala Studio a Teatrului Național din București. În distrbuție, alături de Ion Caramitru: Crina Semciuc (Miranda), Mihai Călin (Caliban), Alexandru Călin (Ferdinand), Ioan Andrei Ionescu (Antonio), Vitalie Bichir (Gonzalo), Mihai Calotă (Trinculo), Istvan Teglaş (Ariel), Gavril Pătru (Sebastian), Andrei Finţi (Alonso), Marcelo S. Cobzariu (Stephano), Axel Moustache, Eduard Adam, Eduard Cârlan, Mădălin Mandin, Idris Clate, Ionuţ Toader, Alexandra Poiană. Decor: Nikola Toromanov. Costume: Andrada Chiriac. Lighting design: Chris Jaeger. Coregrafia: Florin Fieroiu. 

Interviu cu Ion Caramitru, realizat de Crenguța Manea

rubrica istoriile subiective

La rubrica Istoriile subiective ale unui spectator ușor de fermecat de Crenguța Manea:

Constantin Chiriac: „Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu aduce o imagine extraordinară României”

Dragoș Galgoțiu: „În ultimul timp, teatrul pe care-l fac este un fel de operă teatrală”

Măsura dreptății omenești 

Shakespeare al fiecăruia… și al lui Silviu Purcărete

Dimény Áron: „Încerc să găsesc acel adevăr important de care are nevoie fiecare reprezentație”crenguta manea rubrica rtr

Răul iremediabil, cronică la spectacolul Făptași, Teatrul German de Stat din Timișoara

Păi… despre ce vorbim noi aici, domnule? – Alexandru Dabija, reportaj cu ocazia premierei de la Teatrul Act

Căutându-l pe Molière, interviu cu regizorul Tompa Gábor

Așteptat cu entuziasm Dorina Lazăr despre Fabulamudi. Playwriting Europe – Conect2Act 2013

Vezi și:  De la Arlechin – Metamorfozele spaţiului scenic, realizator: Crenguța Manea

Cheful se consumă, spaima rămâne!cronică de Crenguța Manea la Leonida Gem

Session „Lut” de Marijke Schermer, în premieră la Teatrul Național Radiofonic

„Bacchanalia” de Goran Stefanovski, la Teatrul Național Radiofonic    

costintuchilaISTORIILE SUBIECTIVE ALE UNUI SPECTATOR UȘOR DE FERMECATalexander morfov,ariel,crenguța manea,crina semciuc,einstein,furtuna de william shakespeare,george constantin,iluzie,liviu ciulei,magie,masinărie scenică,miranda,prospero ion caramitru,război atomic,relativitate,sfârșitul lumii,teatru in teatru in furtuna

• De mult aveam nostalgia rolului Prospero • Sunt un actor superstițios, aștept ca destinul să hotărască • Prospero este, pentru mine, mereu o surpriză • În varianta pe care o jucăm noi, mult mai aproape de timpurile de astăzi, atât de baroc înfățișate, Furtuna lui Alexander Morfov este...