cronica-livada-de-visini-tvr

Sâmbătă, 4 martie 2017, la ora 20.00, la TVR 3 Casa de Producție a TVR vă propune să revedeți o producție proprie din 2016: Livada de vișini de A. P. Cehov, un spectacol nominalizat anul acesta la Premiile UNITER, la secțiunea „Cel mai bun spectacol de teatru TV”.  Regia artistică: Alexandru Lustig.  Distribuția: Firs: Ion Besoiu; Ranevskaia Liubov Andreevna: Valeria Seciu; Gaev Leonid Andreevici: Marian Râlea; Lopahin Ermolai Alexeevici: Dan Aștilean; Ania: Ioana Anastasia Anton; Varia: Andreea Bibiri Trofimov; Piotr Sergheevici Trofimov: Mihai Călin; Simeonov-Pișcik Boris Borisovici: Gelu Niţu; Charlotta Ivanovna: Anca Sigartău; Epihodov Semion Panteleevici: Adrian Ciobanu; Iașa: Dan Rădulescu; Duniașa: Ruxandra Maniu. Echipa TVR: Director imagine – Cristian Stoian. Scenografie – Dana Moraru. Costume Valeria Seciu – Lia Manțoc. Costume – Silvia Porojnicu. Sunet – Valentin Bartolomeu. Machiaj – Oana Cristescu. Coafură – Claudia Mehedințu. Asistent regizor artistic – Zoe Bălan. Editor imagine – Lulu Chedric. Redactori: Cristina Anton, Ligia Baboş, George Vasile. Regia de montaj – Judith Georgescu. Regia de studio – Gabriel Șerban, Lucian Stăncilă. Producția – Cezarina Harabor. Steadycam – Laurentiu Bengescu, Ion Istrate. Operator MHH – Mihai Nagy, Elvin Tomescu. Cameramani – Carmen Birtea, Alexandru Ghiță, Adrian Dănăila, Ionuț Spătaru, Gabriel Oprea, Horia Ilinca. Producător: Liana Săndulescu.

Gala Premiilor UNITER, ediţia a XXV-a, va avea loc în data de 8 mai la Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Timişoara.

Comunicat al Casei de Producție a TVR

valeria-Seciu-foto-ioana-hameeda

Valeria Seciu (Ranevskaia Liubov Andreevna). Foto: Ioana Hameeda

”Festivalul Național de Teatru a cuprins în selecția celei de-a 26-a ediții, pentru prima dată, un spectacol de teatru tv. Este vorba despre ultima piesă a lui Cehov, devenită capodoperă a genului, Livada de vișini în regia lui Alexandru Lustig, spectacol realizat de Televiziunea Română în coproducție cu Fundația Teatru Contemporan. Pentru rolul Ranevskaia, Valeria Seciu, considerată unanim de critici o actriță cu vocație cehoviană, a primit premiul Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru. Întreaga distribuție este însă una de excepție, iar viziunea regizorală reașază această adevărată probă de foc pentru cariera unui regizor acolo unde îi este locul, în societatea rusă de început de secol XX, în atmosfera operei cehoviene pe care iubitorul de teatru o caută atunci când alege să vizioneze un spectacol după o piesă a marelui dramaturg rus. Dacă în ultimii ani s-au montat mai multe spectacole pe scenele teatrelor din țară, în care Livada… a fost „transplantată” în diferite regii, care de care mai inventive și mai revoluționare, în sfârșit Alexandru Lustig redă piesei cehoviene demnitatea și respectul pe care-l datorăm textului clasic. […]” – Ani Bradea, Livada de vișini nu se taie!, cronică de teatru tv, Revista Teatrală Radio, 6 noiembrie 2016.

logo-revista-teatrala-radioVezi și: Arhiva rubricii Teatru TV

Arhiva rubricii Cronica de teatru tv de Ani Bradea

costintuchilaTEATRU TVAlexandru Lustig.,ani bradea,Fundația Teatru Contemporan,gelu nițu,ion besoiu,marian râlea,ranevskaia,teatru tv,valeria seciu
Sâmbătă, 4 martie 2017, la ora 20.00, la TVR 3 Casa de Producție a TVR vă propune să revedeți o producție proprie din 2016: Livada de vișini de A. P. Cehov, un spectacol nominalizat anul acesta la Premiile UNITER, la secțiunea „Cel mai bun spectacol de teatru TV”.  Regia artistică: Alexandru...