Roma caput culturae, rubrică de RALUCA NIȚĂ

teatro belli la regina senza corona

rubrica roma caput culturaeRăzboiul din Irak povestit de două femei. 

Suntem la Bagdad. În Palatul regal asediat de arabi, Gertrude Bell aşteaptă înăbuşirea revoltei de către forţele militare engleze, decretând astfel sfârşitul visului de a trăi într-o ţară liberă şi prietenă. 

Sunt anii ’20 ai secolului trecut. 

După circa optzeci de ani, în 2003, Palatul regal este atacat de americani, printre ei şi o femeie soldat. Visul său se poate rezuma astfel: Vreau să mă întorc acasă sănătoasă. Dar nu e uşor. 

LA REGINA FRANCESCA BIANCO

Privirile acestor femei îndepărtate de timp şi vremuri se încrucişează pentru o clipă iar în acea privire se oglindeşte întreaga tragedie arabă la care au asistat, complici şi victime în acelaşi timp. 

Spectacolul La regina senza corona – Gertrude Bell e la battaglia di Baghdad de Massimo Vincenzi, în regia lui Carlo Emilio Lerici vorbeşte despre înfrângere şi suferinţă dar cu o rigoare lucidă, precisă, lăsând spectatorul, printre euforie, temeri şi îndoieli, cu o singură întrebare: „Dacă toată această durere nu are un sens, unde am greşit?” 

Francesca Bianco

Francesca Bianco

Spectacolul poate fi văzut pe scena Teatrului Belli până la 22 martie 2015 iar din distribuţie fac parte Francesca Bianco şi Antonio Palumbo. Muzica spectacolului este compusă de Francesco Verdinelli. 

LA REGINA SENZA CORONA

Gertrude Bell este o exploratoare, supranumită „versiunea feminină a lui Lawrence al Arabiei”. Istoric, scriitoare şi membră a Serviciilor Secrete Britanice, Gertrude Bell a jucat un rol cheie în modelarea viziunilor politice din Orientul Mijlociu, după colapsul Imperiului Otoman. 

Anul acesta, Werner Herzog a regizat filmul Queen of the Desert, dedicat acestui personaj istoric, în care rolul protagonistei este interpretat de Nicole Kidman. 

Corespondenţă de la Roma

Videoclip

raluca-nita

Raluca Niță

logo revista teatrala radio

Vezi: arhiva rubricii Roma caput culturae de Raluca Niță

Alte articole de Raluca Niță: Compania Ricci/Forte: doi Stanislavski ai anilor 2000   

„Dirty Dancing” devine musical la Milano 

Romeo Castellucci, un regizor care provoacă „în dulcele stil clasic”

Când Falstaff citează din Nietzsche, Kafka şi Orson Welles

Cine sunt noii dramaturgi italieni?

Viaţa lui Aung San Suu Kyi pe scena Teatrului din Ravenna

Peter Brook explorează nuanţele necunoscute ale minţii

Roman Polanski, regizor de musical la Paris

Eduardo De Filippo, 30 de ani de la moarte

Dario Fo se întoarce în televiziune cu povestea Sfântului Ambrozie

Filmul „Casablanca”, un mit născut dintr-o piesă de teatru

Jeroen Verbruggen, un coregraf pop care urăşte comparaţiile

Cazul Lehman Brothers la Piccolo Teatro din Milano

„Le intellettuali” la Teatrul Belli: când umbre misterioase se ascund în familie

„Antigona” africană în interpretarea tinerilor actori din Senegal la Prato

Lindsay Kemp: 76 de ani fără un pas greşit

S-a stins din viaţă Luca Ronconi, ultimul regizor vizionar din teatrul contemporan

costintuchilaROMA CAPUT CULTURAEbagdad,Gertrude Bell,la regina senza corona,lawrence al arabiei,raluca niță,razboi irak,teatro belli roma
Roma caput culturae, rubrică de RALUCA NIȚĂ Războiul din Irak povestit de două femei.  Suntem la Bagdad. În Palatul regal asediat de arabi, Gertrude Bell aşteaptă înăbuşirea revoltei de către forţele militare engleze, decretând astfel sfârşitul visului de a trăi într-o ţară liberă şi prietenă.  Sunt anii '20 ai secolului trecut.  După circa...