Interviu realizat de MARIANA CIOLAN

interviu cu daniel vulcu despre omul din la mancha

În exclusivitate pentru Revista Teatrală Radio

Dacă din constrângeri financiare Festivalului Internațional de Teatru de la Oradea (FITO) i-a lipsit dimensiunea internațională, iată că prin ultima lui filă, spectacolul de gală cu Omul din La Mancha, se aliniază unei importante aniversări la nivel mondial: împlinirea unei jumătăți de secol de la prima reprezentare a acestui musical pe Broadway, unde a cucerit cinci premii Tony și de acolo, faimă în întreaga lume. În ultimele decenii, în România a fost montat în București, la Teatrul Național, și în Craiova, ca o coproducție dintre Teatrul Liric și Teatrul Național.

daniel vulcu

Daniel Vulcu

Omul din La Mancha, pe muzica lui Mitch Leight, valorifică în chip tulburător, cu nuanțe care după cincizeci de ani nu și-au pierdut farmecul, capodopera lui Cervantes, autor a cărui viață îi inspirase scenaristului Dale Wasserman și un apreciat film original de televiziune. Trupa Teatrului „Regina Maria” a purces cu încredere la lucrul scenic, avându-l din nou la cârma regiei artistice pe experimentatul Korcmáros György, alături de care a izbutit acel mare succes cu Scripcarul pe acoperiș. I-au stat alături Paul Sálzberger (decorul), Amalia Judea (costume), Bakó Gábor (coregrafia), Ari Nagy Sándor (conducerea muzicală), Ovidiu Iloc (pregătire muzicală), Ioana Ștef (traducere și adaptare muzicală). Citim în caietul-program: „Cu toții vom deveni părtași la povestea bătrânului Alonso Quijana, care se crede cavaler rătăcitor, pe numele său Don Quijote de la Mancha, un om în căutarea unui vis de împlinit. În ciuda tuturor greutăților, Don Quijote și credinciosul său scutier, Sancho Panza, pornesc pe drumul ce-i va duce în căutarea cavalerismului, a adevărului și a purității într-o lume care pare dominată de disperare și păcat.” 

Despre importanța genului pentru trupa orădeană, ne-a vorbit actorul Daniel Vulcu, directorul teatrului și al festivalului.

Vezi și: Festivalul Internațional de Teatru Oradea 2015 a debutat sub semnul revizitării clasicilor, cronică de festival de Mariana Ciolan

Festivalul de teatru de la Oradea – dincolo de scenă, interviu cu Raluca Sas Marinescu realizat de Mariana Ciolan

logo revista teatrala radioCronici, reportaje și interviuri de Mariana Ciolan:

 Pălăria florentină

„Solitaritate”, un strigăt contemporan

„Blackbird” la UnTeatrumariana ciolan

Teatrul Tineretului în turneu la Bucureşti

„Titanic Vals” deschide anul teatral la „Odeon”

„Construim poduri, trecem graniţe”…

Adrian Roman: „Prin spectacole de calitate, încercăm să menținem sincronismul european al Teatrului din Râmnicu Vâlcea”

Sincronism european, cronică la spectacolul O poveste ciudată cu un câine la miezul nopţii

Strălucire și sens, cronică la spectacolul Cabaret

Lucian Vărșăndan: „Creșterea trupei Teatrului German din Timișoara este principalul nostru obiectiv”

Annie Muscă: „O lună dedicată unei actrițe inconfundabile”

Spre lumea largă… 

Shakespeare al tuturor

Cei doi Richard…

FITS 2014. Flash – Începutul

FITS 2014. Flash – Orașul pe scenă

FITS 2014. Flash – Omul-spectacol

FITS 2014. Flash. Bursa de spectacole – construind viitorul

Amintiri cu actori, amintiri despre actori: George Constantin

Annie Muscă – biograful și personajele sale

Mircea Cornișteanu: „Robert Wilson vorbește o altă limbă teatrală, pe care nici noi, nici alții nu o cunoaștem”

Eveniment: „Rinocerii” la Teatrul Naţional din Craiova

Saviana Stănescu pe scena Teatrului Odeon – interviu

Festivalul Internaţional de Teatru de la Oradea se deschide cu „Muzicanţii din Bremen”

Orădenii în festival

Premieră la Întâlnirile Internaționale de la Cluj-Napoca

Moartea pentru patrie sau râsu-plânsu… la bloc

Pledoarie pentru teatru

Aniversare Ștefan Mihăilescu-Brăila

Aniversarea a 10 de ani de audiții la Majestic

Bocsárdi László: „Dacă un spectacol de astăzi este și poetic, nu se strică teatrul”, interviu

Aura Corbeanu: „«Clipe de viață», un omagiu adus de artiști importanți din România colegilor lor”, interviu

„Adunarea păsărilor” la Teatrul „Țăndărică”

La Teatrul Excelsior, in focus: tinerii, cronică de teatru

Lucian Vărșăndan: „«Bremen», un spectacol în viziune ludică”, interviu

Constantin Chiriac: „Noi suntem aici pentru dialog”, reportaj

Școlile și academiile de teatru împreună, cronică de festival

Un spectacol-eveniment: „Dialog imaginar cu Anton Pann” de Pușa Roth

Ecouri FITS 2015, cronică de festival

Spectacolul-lectură la Teatrul „Nottara” – interviu cu Mădălina Negrea

Doina Lupu: „Gala Tânărului Actor – HOP 2015, o ediție cu multe noutăți”, interviu

Mircea M. Ionescu: „Există dramaturgie română. Trebuie doar să fie citită”, interviu

Luminița Puiuleț despre „Antisocial” și alte proiecte teatrale ale studenților sibieni

Alexandru Darie: „«The Bach Files», o poveste despre iubire și căutarea de sine”, interviu

Gala Tânărului Actor HOP în primele zile, reportaj

În căutarea actoriei în stare pură…, cronică de teatru

„Mai tare decât moartea e iubirea”, recital Emil Boroghină la Tel Aviv, interviu

Lucian Vărșăndan despre „Fuchsiada”, interviu

Petru Hadârcă: „Ne propunem să continuăm proiectul de teatru românesc pe ambele maluri ale Prutului”, interviu

logo revista teatrala radio

Vezi: Arhiva rubricii Interviu

costintuchilaINTERVIUdaniel vulcu,festivalul de teatru oradea 2015,interviu rtr,mariana ciolan,musical dupa cervantes,omul din la mancha,teatrul regina maria oradea
Interviu realizat de MARIANA CIOLAN În exclusivitate pentru Revista Teatrală Radio Dacă din constrângeri financiare Festivalului Internațional de Teatru de la Oradea (FITO) i-a lipsit dimensiunea internațională, iată că prin ultima lui filă, spectacolul de gală cu Omul din La Mancha, se aliniază unei importante aniversări la nivel mondial: împlinirea unei...