reportaj premiera teatrul act alexandru dabija morometii

teatru-act logoUn nou eveniment al Teatrului Act sprijinit de Raiffeisen Art Proiect – o inițiativă care își propune susținerea și promovarea unor proiecte de valoare ale culturii românești

Păi… despre ce vorbim noi aici, domnule? de Cătălin Ştefănescu după romanul Moromeţii de Marin Preda

Regia: Alexandru Dabija. Cu: Marcel Iureş şi George Mihăiţă. Coloana sonoră: Ovidiu Păcurar. Muzica: Răzvan Mirică. Durată: 75 de minute, fără pauză. Premiera avut loc luni, 3 martie 2014. Următoarele reprezentații: miercuri, 5 și joi, 6 martie 2014, ora.19.00.

pai despre ce vorbim noi aici domnule dupa marin preda alexandru dabija teatrul act

„Nu prea știu cum e să vorbești despre țărani într-o lume care are «casă la țară». Nu prea știu cum e să fii mare scriitor «când intri în manuale». Sau când breasla te tot propune la premiul Nobel.

Fiecare cultură cu mâncărurile și creatorii ei.

Mi-e frică de țărani și de dramaturgia contemporană. Pe de altă parte, am vrut dintotdeauna să văd la Act o piesă cu țărani. Și, uite că am parte de ea.

Mă bucur, ăsta e cuvîntul. Mă bucur de Piesa lui Cătălin Ștefănescu, de fabulosul roman al lui Preda, de actorii George și Marcel. Așa e la noi, ne bucurăm de toate prostiile.” –  Alexandru Dabija.

alexandru dabija catalin stefanescu marcel iures george mihaita

„Îi datorez lui Alexandru Dabija toată experiența acestei povești fabuloase. A lui a fost ideea reîntâlnirii cu acest roman atât de important în literatura de la noi. Eu nu am făcut decât să răspund, așa cum am putut, la propunerea asta. După cum tot Dabija a fost cel care ne-a condus, discret, prin toate momentele ei. Iar lucrul în interiorul acestei echipe e un privilegiu. E exact așa cum spun poveștile frumoase, despre echipe frumoase. Adică seriozitate adevărată, atunci când e vorba de muncă, și ironie cât cuprinde, hăhăială, discuții în contradictoriu până spre dimineață, odată ce fiecare dintre noi își va fi făcut treaba. Iar lucrul direct cu un asemenea regizor, cu actori de anvergura lui Marcel Iureș sau a lui George Mihăiță, înseamnă o ȘCOALĂ în cea mai pură semnificație a acestui cuvânt. Nu în ultimul rând, înseamnă fericirea de a descoperi lucruri împreună, sub ocrotirea unei vechi și fascinante prietenii. Toate astea într-un spațiu făcut pentru așa ceva. La ACT.” –  Cătălin Ştefănescu.

Reportaj de Crenguța Manea

Cronici și interviuri de Crenguța Manea: Cheful se consumă, spaima rămâne!

Expoziție Helmut Stürmer

Dorina Lazăr despre Fabulamudi. Playwriting Europe – Conect2Act 2013

„Victor sau copiii la putere” de Roger Vitrac, la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca

Așteptat cu entuziasm

„Lut” de Marijke Schermer, în premieră la Teatrul Național Radiofonic

Căutându-l pe Molière

costintuchilaISTORIILE SUBIECTIVE ALE UNUI SPECTATOR UȘOR DE FERMECATalexandru dabija,cătălin ștefănescu,cocoșilă,echipa,fabulamundi,fabulos,george mihăiță,ilie moromete,marcel iureș,moromeții de marin preda,prietenie,reportaj de crenguța manea,teatrul act
Un nou eveniment al Teatrului Act sprijinit de Raiffeisen Art Proiect – o inițiativă care își propune susținerea și promovarea unor proiecte de valoare ale culturii românești Păi… despre ce vorbim noi aici, domnule? de Cătălin Ştefănescu după romanul Moromeţii de Marin Preda Regia: Alexandru Dabija. Cu: Marcel Iureş şi George...