Cronică de teatru de RĂZVANA NIȚĂ

la un metru de tine cronica de teatru

”La un metru de tine”, scenariul şi regia: Andrea Buzzetti, Teatrul ”Ion Creangă”, Bucureşti

Cele mai spectaculoase jocuri ale copilăriei au fost dintotdeauna cele care se bazează pe reguli şi jucării inventate ad-hoc. Şi aceasta deoarece imaginaţia copiilor nu are bariere, nu cunoaşte limite. Copilăria este momentul vieţii în care operăm cu simboluri şi ne bazăm pe creativitatea semenilor noştri, pe disponibilitatea şi pe pofta lor de joacă.

Un emoţionant şi candid exerciţiu de imaginaţie este şi spectacolul propus de regizorul Andrea Buzzetti şi echipa de la Teatrul ”Ion Creangă” (actorii Andra Mirescu, Mădălina Dorobanţu, Alexandru Ştefănescu şi Tudor Morar şi coregrafa Andra Burcă) în ”La un metru de tine”.

la-un-metru-de-tine

Cu ajutorul metrului de tâmplărie sunt născocite o multitudine de obiecte dar şi ipostaze ale unei relaţii născute accidental între doi străini, un El şi o Ea. Astfel, asistăm la o tandră lecţie de comunicare, de cunoaştere şi de deschidere către Celălalt. ”Metrul” care ne separă ajunge să fie exponent al liantului, pretext pentru interogaţii sau mirări. Nimic rigid sau restrictiv, căci liniile drepte – fatalitatea paralelor despre care am învăţat că nu se întâlnesc – se pliază, se frâng şi ajung să se continue una pe alta, ca într-o poveste fără sfârşit.

Rama unui tablou, un balon, o umbrelă, un drum, o casă – toate aceste elemente cu puternică şi bogată încărcătură transmit un mesaj dramatic simplu, coerent, accesibil şi generos, dătător de speranţă: dacă există suficientă imaginaţie şi destul curaj, putem crea în permanenţă punţi între noi, putem transforma universul din jur – arid, când nu de-a dreptul ostil – în cel mai frumos loc de pe lume.

Imagini din spectacol

Imagini din spectacol

”La un metru de tine” este un experiment teatral şi artistic solicitant, complex şi inspirator. Felicitări tuturor celor implicaţi! E vorba de un tip special de ludicitate, dar şi de măsură şi control, o fină gestionare a nuanţelor şi a pantomimei, cu atât mai mult cu cât producţia se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 2 şi 5 ani.

Ca adult, am fost fascinată de atmosfera atent gestionată şi construită, buna stăpânire a mijloacelor, fluiditatea mesajului şi un anumit tip de discreţie în expresie şi rafinament în redare. O senină şi delicată abordare a temei diferenţelor dintre noi ce par – doar par, iată – ireconciliabile sau greu de gestionat. Am avut sentimentul că pentru a vedea curcubeul nu e întotdeauna obligatoriu ca mai întâi să depăşim furtuni violente. Şi că Binele şi Frumosul sunt la o aruncătură de băţ de noi. Hai să zic – maxim – un metru.

Răzvana Niță. Foto: Petre Lupu
logo revista teatrala radio

Vezi: Arhiva rubricii Spectator, ca la teatru de Răzvana Niță

Alte articole de Răzvana Niță: Va fi ora exactă

Quo Vadis, Marie…cronică de teatru

„Port doliul vieţii mele…”, cronică de teatru

Cu seriozitate, despre umorcronică de teatru

Sub semnul creativităţii, cronică de teatru

Mozart rulz, cronică de teatru

Conformism şi nonconformism sau Viaţa pe brânci şi aplauzele în picioare, cronică de teatru

Între istorie şi destin, cronică de teatru

Starea națiunii, la umbra salcâmului tăiat, cronică de teatru

Destine în majuscule, recunoştinţă minusculă, cronică de teatru

Eu, tu, noi…, cronică de teatru

Triaj, cronică de teatru

Înainte ca cenuşa să acopere totul, cronică de teatru

Drumul acesta… De ce?, cronică de teatru

Punctul mort, cronică de teatru

Stella… de la stea. Ca o boîte à musique… Blanche, cronică de teatru

Păsările, ca şi oamenii… visează să zboare, cronică de teatru

Instinctul fericiriicronică de teatru

Exerciţii de rezistenţă cu Familia Tót, cronică de teatru

Et in Portugalia ego…, cronică de teatru

Cine iubeşte şi lasă…, cronică de teatru

Dance me to the end of love

Istoria pe scenă

Seducţia vocilor şi actualitatea clasicilor, cronică de teatru radiofonic

Constantin Brâncoveanu – cu trei zile înaintea Învierii, cronică de teatru radiofonic

Tablouri într-o expoziţie, cronică de teatru radiofonic

Aventura care schimbă destine, cronică de teatru radiofonic

Moartea glumeşte până la capăt, cronică de teatru radiofonic

Tectonica dansului, cronică de teatru

Ca degetele de la o mână, cronică de teatru

Cum se construieşte o cădere, cronică de teatru

Păsări de pradă, cronică de teatru

Liberă trecere către tine însuţi, cronică de teatru

Cum gestionezi o pleaşcă, cronică de teatru

Pe speaker, cronică de teatru

Povestiţi, povestiţi, tot va rămâne ceva, cronică de teatru

Taina întâmplării: Felix şi Pietro – Such a perfect day, cronică de teatru radiofonic

Între Mitică, prinţul mahalalei şi Hamlet, prinţul Danemarcei 

Teatru în grădină – Comedii, capriţuri, pamplezircronică de carte

Caragiale – între exces şi blestemul veşnicei actualităţi, cronică de carte

La umbra cireşilor în floare, despre actorul total, cronică de carte

Calul din piatră şi teatrul din pâine, cronică de carte

Din Paris, cu dragoste

Apartamentul personal – confesional și altar al prieteniei, cronică de carte

Caietul caietelor de regie, cronică de carte

Există și întâmplări fericite 

Şi mâna trup şi suflet se făcu, cronică de teatru 

La bâlci, cu capu-n jos, cronică de teatru

E pur si muove, cronică de teatru

Japonia – între viaţă şi artă, cronică de carte

Teatrul, această incredibilă metaforă a vieţii, cronică de carte

Când teatrul nu te mişcă, cronică de teatru

Dincolo de perete, cronică de teatru

Lecțiile „Lecției”, cronică de carte

Sfânta treime şi cele două jumătăţi, cronică de teatru

Când filmul – ca şi maioneza – se mai taie, cronică de teatru

Fascinaţia omului cu cap de perlă, cronică de teatru

Escrocherii sentimentale, cronică de teatru

Desprinderea din soare şi dreptul la eternitate, cronică de teatru

Dansând povestea, cronică de teatru

Locuri de joacă pentru adulţi, cronică de teatru

Scene din viaţa lui Gigel. Cu Gigi, cronică de teatru

Repetiţii generale, cronică de teatru

Vânare de vânt, cronică de carte

Pe muchia de cuţit a spectacolului, cronică de carte

Exerciţii de imaginaţie, cronică de carte

Fandacsia, cronică de teatru

Teachers, leave those kids alone, cronică de teatru

În contratimp, cronică de teatru

Nici ghinionul nu ţine o veşnicie şi nici Dracul n-o fi aşa de negru, cronică de teatru

Spectacolul ipocriziei, cronică de teatru

Agonia lui Salieri, cronică de teatru

Sfânta criză is coming to town!, cronică de teatru

Şedinţa cu părinţii, cronică de teatru

Repetabila scenă a viciului, cronică de teatru

Viaţa – o repetiţie cu public, cronică de teatru

Lab Story, cronică de teatru

Comedia viciului, cronică de teatru

În Piaţa Mare, cronică de teatru

Şapte miliarde de Robinsoni, cronică de teatru

logo-revista-teatrala-radioVezi și: arhiva rubricii Cronica de teatru

costintuchilaCRONICA DE TEATRUAlexandru Ştefănescu,Andra Mirescu,Andrea Buzzetti,Binele şi Frumosul,cronică de teatru rtr,La un metru de tine,Mădălina Dorobanţu,ostil,teatrul ion creanga,Tudor Morar
Cronică de teatru de RĂZVANA NIȚĂ ”La un metru de tine”, scenariul şi regia: Andrea Buzzetti, Teatrul ”Ion Creangă”, Bucureşti Cele mai spectaculoase jocuri ale copilăriei au fost dintotdeauna cele care se bazează pe reguli şi jucării inventate ad-hoc. Şi aceasta deoarece imaginaţia copiilor nu are bariere, nu cunoaşte limite. Copilăria...