cehov pescarusul traducere raluca radulescu tetarul national radiofonic articol domnica tundrea

tnr-logoTeatrul Național Radiofonic prezintă în premieră, joi, 27 martie 2014, la ora 19.00, la Radio România Cultural, de Ziua Mondială a Teatrului: Pescăruşul delogo rrc Anton Pavlovici Cehov, un spectacol care vorbeşte despre pasiunea pentru scenă, despre dăruirea şi sacrificiile artiştilor, despre puterea de a îndura orice, în numele iubirii pentru artă.

pescarusul cehov montare noua teatru radiofonic

Traducere de Raluca Rădulescu. Adaptarea radiofonică şi regia artistică: Gavriil Pinte.  În distribuţie: Irina Movilă, Bogdan Dumitrescu, Constantin Cojocaru, Ana-Maria Bălescu, Marius Stănescu, Dan Aştilean, Amalia Ciolan, Petre Nicolae, Anca Pitaru, Ion Grosu, Cătălin Mareş. Regia de montaj: Dana Lupu şi Florin Bădic. Regia de studio: Milica Creiniceanu. Regia muzicală: Patricia Prundea. Inginer de sunet: Iulian Iancu. Redactor şi coordonator de proiect: Domnica Ţundrea.

cehov pescarusul traducere raluca radulescu teatrul national radiofonic domnica tundrea

Spectacolul reprezintă o restituire integrală a textului lui Anton Pavlovici Cehov, într-o traducere contemporană, expresivă şi plină de naturaleţe, realizată cu simţ al efectului teatral şi cu o mare atenţie la nuanţe. Viziunea regizorală se distinge printr-o abordare nouă a universului cehovian, în acord cu intenţiile teatrale ale dramaturgului: vârstele actorilor distribuiţi sunt asemănătoare cunou la teatrul national radiofonic vârstele personajelor, indicate de către autor, iar piesa este privită ca o comedie, departe de stilul plictisitor şi încărcat de melancolie, în care au alunecat, de-a lungul anilor, alte montări după texte de Cehov, de pe toate meridianele lumii. Inventivitatea la nivelul expresiei radiofonice este dublată de o teatralitate extrem de bine susţinută, de bucuria de a însufleţi universul cehovian, prin ritmul alert şi viteza reacţiilor, prin căutarea unor combinaţii stilistice ingenioase. Cehov este tratat ca un precursor al teatrului absurdului, al teatrului existenţialist, fără însă ca spectacolul să scoată piesa din cadrul realismului psihologic. Ia naştere o estetică specială, îmbinare de clasicism şi modernitate, în cadrul căreia tehnici ale absurdului, acţiuni contradictorii, salturi de la râs la plâns, de la tragism la comedie coexistă cu momente de criză, emotivităţi şi vulnerabilităţi, rupturi sufleteşti, gesturi patetice. Personajele nu au timp, se grăbesc şi, neizbutind să mai comunice, se însingurează. 

cehov pescarusul 2014 teatru radiofonic

Actorii imprimă acestui univers aparte marca originalităţii şi a talentului lor, individualizând caracterele, armonizându-şi intenţiile, trăirile, mijloacele de exprimare artistică şi subordonându-le unei concepţii unitare, într-o adevărată simbioză. Citește integral în pagina Teatrul Național Radiofonic. Fragment audio-video din spectacol.

Domnica Țundrea

costintuchilaPREMIERĂa p cehov traducere raluca rădulescu pescărușul,Amalia Ciolan,ana maria bălescu,Anca Pitaru,Bogdan Dumitrescu,Cătălin Mareş,cehov,constantin cojocaru,Dan Aştilean,domnica tundrea,gavriil pinte,ion grosu,Irina Movilă,marius stănescu,pescărușul,Petre Nicolae,premieră teatru radiofonic,realism psihologic,rrc,teatralitate,univers sonor
Teatrul Național Radiofonic prezintă în premieră, joi, 27 martie 2014, la ora 19.00, la Radio România Cultural, de Ziua Mondială a Teatrului: Pescăruşul de Anton Pavlovici Cehov, un spectacol care vorbeşte despre pasiunea pentru scenă, despre dăruirea şi sacrificiile artiştilor, despre puterea de a îndura orice, în numele iubirii pentru artă. Traducere de Raluca Rădulescu....