Printul fericit teatrul luceafarul iasi cronica de teatru de christian tamas

În după-amiaza zilei de joi, 6 februarie 2014, a avut loc la Teatrul pentru Copii și Tineret „Luceafărul”, din Iași, spectacolul Prințul fericit după Oscar Wilde, adaptat pentru scenă de Daniela Magiaru, în regia lui Radu Alexandru Nica (cîștigător, în anul 2005, al Premiului UNITER pentru debut și nominalizat, în 2012, la Premiul UNITER pentru regia spectacolului Mountainbikerii de Volker Schmidt).

spectacol teatrul copii luceafarul iasi oscar wilde

Marcat de o concepție regizorală modernă, dar fără stridențe și lipsită, din fericire, de inovațiile insipide pe care, din păcate, multe dintre producțiile teatrului românesc de astăzi încearcă să ni le servească, beneficiind de o scenografie aparte din toate punctele de vedere, semnată de Ioana Popescu, și, nu în ultimul rînd, de vivacitatea echipei de actori, spectacolul oferă tinerilor și celor care se simt în continuare astfel, indiferent de vîrsta înscrisă în actele de identitate, o oră de teatru complet, în cadrul căreia numeroasele momente coregrafice, semnate de Florin Fieroiu și susținute de actorii teatrului, precum și ilustrația muzicală, inspirat aleasă de Vlaicu Golgea, reușesc cu succes să susțină tensiunea dramatică a acestei povești clasice, focalizînd atenția asupra mesajului transmis de temele sale centrale: caracterul tranzitoriu al frumuseții și bogăției și dimensiunea eternă a iubirii și a sacrificiului.

oscar wilde printul fericit iasi christian tamas

Prințul fericit. Fotografii de Ozolin Dușa

Mișcarea scenică, suprapunerea și dinamica planurilor, luminile, costumele sugestive și decorurile pun în valoare jocul actorilor (în cea mai mare parte tineri) Ioana Iordache, Beatrice Volbea, Ioana Corban, Minodora Lungu, Aurelian Diaconu, Dumitru Georgescu, George Cocoș și Alexandru Iurașcu, care, completîndu-se unul pe altul cu naturalețe, izbutesc să reconfigureze ansamblul simbolic al textului și să se integreze în mod firesc în atmosfera emoțională creată în jurul acestuia, asigurînd unitatea și reușita acestei reprezentații de neocolit.

Christian Tămaș

costintuchilaCRONICA DE TEATRUbetarice volbea,conica de teatru de christian tămaș,daniela magiaru,ioana iordache,iubire și sacrificiu,oscar wilde,printul fericit,radu alexandru nica,teatru pentru copii,teatrul luceafărul iași,UNITER
În după-amiaza zilei de joi, 6 februarie 2014, a avut loc la Teatrul pentru Copii și Tineret „Luceafărul”, din Iași, spectacolul Prințul fericit după Oscar Wilde, adaptat pentru scenă de Daniela Magiaru, în regia lui Radu Alexandru Nica (cîștigător, în anul 2005, al Premiului UNITER pentru debut și nominalizat,...