Teatru și educație, rubrică de MIRELA NICOLAE

teatru si educatie claudia revnic interviu de mirela nicolae

2 rubrica teatru si educatie de mirela nicolae rev teatrala radioÎmi este foarte greu să descriu sentimentele de plăcere şi bucurie pe care le ai atunci când le vorbeşti copiilor sau adolescenţilor. Dacă mesajele pe care le transmiţi sunt interesante, le vezi întotdeauna licărul din priviri urmat de un val de curiozităţi nespuse. Privilegiul de a trăi asemenea emoţii la intensităţi mari îl au puţine profesii, între ele evidenţiindu-se cele de educator şi actor.

Claudia Revnic nu şi-a ales întâmplător profesia de actriţă pentru copii. De mică a căutat acea sclipire din ochii interlocutorilor. Și-a iubit vârsta inocenţei şi i s-a dedicat cu pasiune declarată la Teatrul „Ion Creangă” din Bucureşti.

claudia revnic

Claudia Revnic. Foto: © Tomoaki Minoda

Deşi nu i-a plăcut să recite poezii la serbările din familie, Claudia Revnic a învăţat de mică, pe de rost, numeroase roluri. Încă din liceu, de la vârsta de 16 ani, s-a remarcat pe scena unui teatru profesionist din capitală. Anii au trecut, ea a avut numeroase experienţe personale şi profesionale, dar le-a rămas fidelă celor mici. Drept pentru care, în urmă cu câteva zile, am invitat-o să participe la programul Ora de educaţie teatrală, produs şi realizat de Radio România Cultural în colaborare cu Teatrul Naţional Radiofonic şi Teatrul „Ion Creangă” din București, acolo unde joacă de peste 25 de ani.

ora de de educație teatrală

Claudia Revnic la Școala Gimnazială „Principesa Margareta” din București. Fotografie de Mirela Nicolae

Întâlnirea cu 30 de perechi de ochi a fost emoţionantă şi incitantă, farmecul şi experienţa ei de actriţă şi jurnalistă i-au convins pe copii să fie ei înşişi, să pună întrebări asemeni unor profesionişti, să se mire, să râdă sau să se extazieze.

Am stat de vorbă, mai apoi, cu Claudia Revnic despre relaţia ei specială cu această lume a misterelor prin care suntem trecători şi, din nefericire, majoritatea uitători. Ascultaţi-o în fişierul audio-video ataşat şi bucuraţi-vă de bucuria ei!

Claudia Revnic

A absolvit în 1990, Facultatea de Teatru, secţia Actorie, de la Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I. L. Caragiale”. A jucat în numeroase spectacole pentru copii. Dintre rolurile sale, amintesc: David în David Copperfield după Charles Dickens, dramatizare de Max Maurey, regia Cornel Todea, 2001, Teatrul „Ion Creangă”, Bucureşti; Clovn în Pălăria cu surprize, regia Cornel Todea, 2000, Teatrul „Ion Creangă”, Bucureşti; Prinţesa Elisabeth în Prinţ şi cerşetor după Mark Twain, dramatizarea şi regia Constantin Dicu, 1999, Teatrul „Ion Creangă”, Bucureşti; Vrăjitoarea Tess, Îngrijitorul de la Zoo, Stafie în Peripeţiile Vrăjitoarei Meg de David Wood, regia Elliott Swift şi Cornel Todea, 1996, Teatrul „Ion Creangă”, Bucureşti; Privighetoarea în Cele două privighetori de Dumitru Solomon, regia Sabin Popescu, 1996.

În perioada mai 2015–ianuarie 2016, a coordonat atelierele de teatru din proiectul Caravana TIC. În stagiunea curentă de la Teatrul „Ion Creangă” o puteţi aplauda în spectacolele Cartierul poveștilor, scenariul și regia Michal Svironi şi Inimă rece după Wilhelm Hauff, dramatizare de Banu Rădulescu, regia Sorana Coroamă-Stanca.

Vezi și: arhiva Ora de educație teatrală

mirela-nicolae

Mirela Nicolae

logo revista teatrala radio

Vezi: Arhiva rubricii Teatru și educație de Mirela Nicolae

Alte articole de Mirela Nicolae: Reîntoarcerea la valori poate determina progresul, reportaj 

Ora de educație teatrală 

Între mesajul educaţional şi cel protestatar – NETA 2015, cronică de teatru

Realitatea dintre vis şi coşmar, cronică de teatru

Teatru la superlativ – „Noaptea lui Helver” de Ingmar Vilkvist la NETA 2015, cronică de teatru

Umor negru și parodie amară la Sala Mică a Teatrului Naţional „I. L. Caragiale”, cronică de teatru

Poveşti şi învăţăminte pentru adulţi în spectacolul „Omul-pernă” de Martin McDonagh, cronică de teatru

Divorţul ca pretext pentru o căsătorie necesară, cronică de teatru

Un studiu memorabil: „«Tovarăşul de luptă» Caragiale”, cronică de carte

Citindu-l pe clovnul iubitor de viaţă, cronică de carte

Hohote de râs într-o montare radiofonică antologică: „Burghezul gentilom” de Molière, cronica discului de teatru radiofonic

logo revista teatrala radioVezi și: Arhiva rubricii Educație teatrală

costintuchilaTEATRU ȘI EDUCAȚIEclaudia revnic,cornel todea,David Copperfield,inima rece,interviu rtr,mirela nicolae,Ora de educaţie teatrală,roluri claudia revnic,scoala principesa margareta bucuresti,sorana coroamă stanca,teatrul ion creanga,wilhelm hauff
Teatru și educație, rubrică de MIRELA NICOLAE Îmi este foarte greu să descriu sentimentele de plăcere şi bucurie pe care le ai atunci când le vorbeşti copiilor sau adolescenţilor. Dacă mesajele pe care le transmiţi sunt interesante, le vezi întotdeauna licărul din priviri urmat de un val de curiozităţi nespuse....