spectacol de ion andrei puican cronica de teatru revista teatrala radio

Miercuri, 19 februarie 2014 a avut loc premiera spectacolului Some Night Show în regia lui Ion Andrei Puican, la Teatrul de pe Lipscani. Some Night Show este un spectacol după One Night Show de Mihai Ignat.

spectacol de ion andrei puican cronica

Acest spectacol este atractiv mai ales prin doza de ironie pe care o deține. Some Night Show „face mișto” de spectatorul de teatru din ziua de azi, de artiști, până la urmă de viață, subliniind cu transparență stereotipiile în care toate aceste lucruri sunt încapsulate cu inconștiență în mentalitățile moderne. Acum nu mai vorbim despre spectacole, vorbim despre show, e mai cool. Nu mai vrem să vedem ce ne doare și de ce ne lovim în fiecare zi pe stradă, mergem la teatru să ne distrăm. Ei bine, aflăm că nu doar despre asta e vorba aici. Avem un regizor și un cerșetor. Ambii, personaje cu valoare de simbol, aproape, care întrepătrund două planuri – realul cu cel imaginat, prin intervenții directe asupra publicului, printr-o afișare nonșalantă a vieții care vrea să devină poveste pe scenă. Mai precis, regizorul acostează un cerșetor pe care vrea să îl pună pe scenă să își povestească viața, în schimbul unor bani. Sigur că ideea este unică și interesantă în sine. Mai interesant este modul în care toate aceste situații de dezacord, din seria „viața bate teatrul” sunt construite pe scenă și pe lângă ea. Limbaj trivial, comportament vulgar? Perfect valabile în contextul prezentat, deloc deranjante… și nu ar trebui să ne prefacem oripilați, cu atât mai puțin să-l judecăm. Suntem invitați la scenă deschisă să ne judecăm pe noi.

cronica de teatru some night show loredana goaga

Subliniez încă o dată ideea bună. Actori buni cu sângele cald – Cătălin Babliuc în rolul cerșetorului este „pe poziții” de fiecare dată, îți vorbeste și te convinge, te amuză și surprinde în detaliu nuanțele unui astfel de personaj; Dan Rădulescu în rolul regizorul este versatil, ținând în frâie ipocrizia meschină a personajului său, fără să exagereze. Concepția regizorală este corectă, simplă, fără să fie nevoie de fandoseli teatrale pentru a impresiona. Mă aștept să iasă ceva și mai mare, mai închegat în structura acestui spectacol, mă aștept să devină un boom genul acesta de show, prin problematica pe care o propune. Cred că ajunge cu trecutul comunist, cu asumarea prezentului cum ne descurcăm?

some night show

Some Night Show

Mergeți să vă mirați! E ca un moment dinaintea morții în care ți se derulează din memoria afectivă imagini, emoții etc… și îți spui „mamă cum a fost!”. În cazul acesta e „mamă cum e!”, nu e flash back… e „flash now”. Mergeți să vedeți o comedie atipică.

Loredana Goagă

Cronici și interviuri de Loredana Goagă: Două povești de amor cu umor

Vițelul de aur

„Metamorfoza” teatrului radiofonic

Un spectacol la care râzi inteligent

Misiune îndeplinită

Oamenii-gărgărițe

Teatru cu literă mare, de la capăt

Săptămâna de teatru de la Buzău e tânără – și „Omul-pernă” la fel!

Bani şi iubire în „Marfă vie”

C’est fini la comédie!

Teatrul bate Filmul!

Spect-actor fără repetiție!

Săptămâna Teatrului Tânăr cu păpuși

Vlad Trifaş: „Oamenii care plâng după un spectacol sunt un fel de medicament de inimă”

Constantin Enache: „«Tempi» este un spectacol despre timpul interior”

Bianca Mateescu: „Poveștile, o poartă către lume”

costintuchilaCRONICA DE TEATRUcătălin babliuc,cerșetor,cronici de teatru revista teatrală radio,dan rădulescu,flash back,ipocrizie,loredana goagă,mihai ignat,one night show,personaje simbolice,some night show de ion andrei puican,teatrul de pe lipscani
Miercuri, 19 februarie 2014 a avut loc premiera spectacolului Some Night Show în regia lui Ion Andrei Puican, la Teatrul de pe Lipscani. Some Night Show este un spectacol după One Night Show de Mihai Ignat. Acest spectacol este atractiv mai ales prin doza de ironie pe care o deține....