spectacole de teatru februarie 2014 arcub bucuresti

Programul lunii februarie 2014

sala arcub bucuresti

CINĂ CU PRIETENI de Donald Margulies

Regia: Claudiu Goga. Scenografia: Lia Dogaru. Cu: Cerasela Iosifescu, Vlad Zamfirescu, Nadiana Sălăgean, Marius Cordoş – sâmbătă, 1 februarie şi joi, 20 februarie 2014, ora 19.00.

Două cupluri de prieteni îşi dezvăluie secretele în faţa publicului spectator. După ani petrecuţi împreună, zeci de vise comune şi iluzia unei prietenii pe viaţă, se produce un eveniment neaşteptat, care spulberă pe loc liniştea personajelor. Tot ce urmează în spectacol îndeamnă publicul la reflecţii despre dragoste şi căsnicie, despre evoluţia unui cuplu în general. Sub o aparenţă amuzantă, replicile dintre personaje sunt foarte tăioase. Regizorul este delicat şi precis în lucrul cu actorii, iar creaţiile celor patru protagonişti sunt la înălţimea acestei propuneri, extrem de ofertante.

Cina cu prieteni arcub spectacol

Cină cu prieteni

„Toate clişeele sunt acolo! Parcă le-a contabilizat cineva maniac… Relaţia dintre un bărbat şi o femeie, soţ şi soţie, aceştia şi copiii lor cu toată tevatura zilnică, cu aceleaşi drumuri la şcoală şi înapoi, la o mie de activităţi, relaţia de cuplu cu un alt cuplu, sfârşiturile de săptămână şi vacanţele cu toţi pruncii, slujbele, excursiile, micile daruri pe care le primim sau pe care le oferim prietenilor la întoarcerea dintr-o vacanţă, vorbăria enormă despre toate şi despre nimic, o rutină istovitoare şi periculoasă. Câţi reuşesc să scape integral de ea?” – Marina Constantinescu,  „România Literară”.

VIŢELUL DE AUR de Ilf şi Petrov

Regia: Eugen Gyemant. Scenografia: Vladimir Turturica şi Tudor Prodan. Cu: Tudor Aaron Istodor, Cătălin Babliuc, Dan Rădulescu, Lucian Iftime, Smaranda Caragea, Radu Iacoban – duminică, 2 februarie şi duminică, 16 februarie 2014, ora 19.00.

Alexander Koreiko duce o viaţă mizeră de slujbaş care se mulţumeşte cu o leafă infimă, ridicând semne de întrebare în rândul semenilor care nu înţeleg cum reuşeşte să-şi ducă zilele cu atât de puţini bani. Dar aceasta nu este decât o aparenţă creată pentru a-I induce în eroare pe ceilalţi. În realitate, decentul funcţionar este un escroc plin de bani. Un motiv perfect pentru Ostap Bender şi camarazii săi să-l vâneze pas cu pas cu scopul evident de a beneficia de pe urma averilor lui ilegale.

Vitelul de aur ilf si petrov

Vițelul de aur

„Lumea ficţională se croieşte în şase actori interpreţi, pe rând, ai personajelor care populează fabula ca un bildungsroman tragicomic: mărunţi funcţionari sovietici, cooperatişti simpatici şi uşor de dus de nas, vânzători la ghişeu. […] O echipă formată din tineri artişti (regizor, scenografi şi actori) îşi dedică toate resursele creative pentru a deschide porţi către o lume a întâmplărilor care te fac să meditezi, printre zâmbete.” – Ana-Maria Nistor, „Luceafărul”.

DOM JUAN de Jean Baptiste Poquelin de Molière

Director de scenă: Victor Ioan Frunză. Scenografia: Adriana Grand. Cu: Marius Bodochi, Sabina Brânduşe, George Costin, Nicoleta Hâncu, Alexandru Ion, Sorin Miron, Adrian Nicolae, Vladimir Purdel – sâmbătă, 8 februarie 2014, ora 19.00.

Dom Juan

Dom Juan

Pornind de la o piesă clasică, montată pe mii de scene şi cunoscută tuturor, spectacolul regizat de Victor Ioan Frunză se joacă într-o manieră aparte. Cu măiestria unui caricaturist, acesta dublează comicul de situaţie prin accentuarea umoristică a laturii prea libertine a lui Dom Juan. Viziunea cu totul nouă asupra piesei face ca tânărul personaj să depăşească barierele timpului. El încetează de-a mai fi un exponent al secolului al XVII-lea şi devine simbolul omului care se distanţează de morală şi sfidează normele sociale. Cu o înfăţişare aparte şi un cinism care frapează şi place în acelaşi timp, Dom Juan îşi cucereşte publicul pe loc. Indiferenţa şi nonşalanţa cu care abordează subiectele sensibile surprind până la amuzament şi, totodată, determină spectatorii să devină părtaşi la modul lui de a acţiona şi a gândi. În subtextul spectacolului se ascunde o întrebare filozofică: care este în cele din urmă cel mai bun mod de a fi şi a te comporta în lume?

DOUĂ POVEŞTI DE AMOR de A. P. Cehov

Regia: Mircea Cornişteanu. Scenografia: Bogdan Spătaru. Cu: Cerasela Iosifescu, Silviu Biriş, Ion Arcudeanu – duminică, 9 februarie 2014, ora 19.00.

Două dintre cele mai cunoscute creaţii ale lui Cehov, Ursul şi Cerere în căsătorie, reunite sub numele de Două poveşti de amor, înfăţişează într-o manieră comică spontanietatea cu care dragostea se cuibăreşte în sufletele atât de schimbătoare ale oamenilor. La începutul toamnei, publicul se poate delecta cu un spectacol, care surprinde fragilitatea relaţiilor aparent tensionate dintre bărbaţi şi femei.

Doua povesti

Două povești de amor

„Mici bijuterii ale construcţiei dramatice, cele două piese într-un act produse de ARCUB sunt partituri în care geniul comic cehovian explorează cu voluptate natura surprinzătoare, şi totuşi mereu aceeaşi, a relaţiilor dintre bărbaţi şi femei. […] Calitatea producţiei regizate de Mircea Cornişteanu se bazează pe cele două ingrediente de bază ale oricărui spectacol: un text genial şi actori pe măsura lui.” – Anca Ioniţă, „Business Review.

COMEDIE PE ÎNTUNERIC de Peter Shaffer

Regia: Cristian Dumitru. Scenografia: Raluca Ştefan-Negoescu. Cu: Anda Caropol, Cornel Ciupercescu, Viorel Comănici, Tiberiu Păun, Vlad Jipa, Viorica Bantaş şi Cristina Florea – vineri, 14 februarie, ora 19.00.

O banală pană de curent produsă într-o seară de duminică de o importanţă vitală pentru protagonişti, deviază întreaga derulare a evenimentelor pregătite cu grijă şi migală de aceştia. Lucrurile nu decurg nici pe departe aşa cum fuseseră plănuite, fiindcă întunericul se lasă brusc peste personaje, iar confuziile şi surprizele se ţin lanţ.

Comedie pe intuneric

Comedie pe întuneric

Piesa pusă în scenă la ARCUB este o savuroasă comedie de situaţii, care ne reaminteşte cu originalitate că suntem supuşi neprevăzutului.

„Spectacolul, jucat de actori mai puţin solicitaţi pe alte scene, are hazul lui, fiecare dintre protagonişti construindu-şi rolul cu atenţie şi sensibilitate. – Nicolae Prelipceanu, „TEATRUL, Azi”.

 ÎNSEMNĂRILE UNUI NEBUN de Nikolai Vasilievici Gogol

Regia: Felix Alexa. Muzica: Alexander Balanescu. Scenografia: Diana Ruxandra Ion. Cu: Marius Manole şi Alexander Balanescu – vineri, 21 februarie şi marţi, 25 februarie 2014, ora 20.00.

Când singurătatea şi lipsa de perspective ajung să ne chinuie, unica posibilitate de evadare din realitatea ostilă rămâne imaginaţia. Astfel putem construi un nou univers, în care totul este posibil, iar graniţa dintre lumea reală şi cea plăsmuită devine fragilă, aproape insesizabilă.

Insemnarile unui nebun gogol arcub

Însemnările unui nebun

Însemnările unui nebun este un spectacol unic, în care umorul şi drama se întrepătrund pe măsură ce nebunia, creatoare de lumi paralele, acaparează mintea personajului principal, măcinat de tristeţe şi frustrări.

„Participăm la un vis ludic, tragi-comic, atemporal, dar atât de actual, vorbind despre coşmarurile noastre de zi cu zi. Un spectacol visceral despre condiţia umană căreia i s-a furat misterul într-un timp desacralizat. Această montare ilustrează creator poetica unui regizor cu personalitate şi stil. Felix Alexa aduce valori de emoţie şi de gândire în citirea lui Gogol şi a epocii noastre. […] Însemnările unui nebun se impune ca un moment de vârf al stagiunii, pe care vi-l recomandăm.” – Ludmila Patlanjoglu, Cotidianul.ro.

 MARFĂ VIE de A. P. Cehov

Regia: Dragoş Câmpan; Dramatizare: Nicolae Urs. Scenografia: Maria Dore. Cu: Ana Covalciuc, Tudor Smoleanu şi Florin Busuioc – sâmbătă, 22 februarie 2014, ora 19.00.

Problematica cehoviană a cuplului, cu alunecări imprevizibile de la căsnicie la adulter şi la singurătatea conştientizată este abordată cu mult umor în montarea regizorului Dragoş Câmpan. Răsturnările spectaculoase de situaţie, presărate cu partituri tragi-comice, pe care actorii le valorifică la maximum, sunt deosebit de incitante şi constituie o bogată sursă de amuzament.

Marfa vie

Marfă vie

„Marele talent al lui Cehov face ca, la o sută treizeci de ani de la publicarea nuvelei Marfă vie, să răsară un nou spectacol de teatru care are la baza opera sa. Am pornit acest proiect, în perfect acord cu realizatorul dramatizării şi actorii, cu gândul de a oferi publicului un spectacol Cehov. Clasic. Fără viziuni regizorale şi creaţii scenografice care pun în plan secundar opera autorului. Sincer, am zis: nu cred că va discuta cineva peste o sută de ani despre talentul nostru, aşa că hai să ne bucurăm cu toţii, artişti şi spectatori, de cel a lui Cehov. Tipul promite… ” – regizorul Dragoş Câmpan.

„Marfă vie de A. P. Cehov este o dramatizare de Nicolae Urs, montată de Dragoş Câmpan, asistent regie: Casandra Topologeanu, la sala ArCub. Cheia clasică în care regizorul pune acest text în scenă vine poate din dorinţa de a aşeza pe primul loc opera marelui dramaturg. Nu regăsim prea adesea mijloace regizorale evidente, nici elemente de scenografie prea complicate (scenografia: Maria Dobre). În prima parte decorul e reprezentat de două spaţii diferite, desparţite prin jocuri de ecleraj, iar în final avem înfăţişate pe rând o terasă de vară deloc sofisticată şi apoi masa în jurul căreia cele trei destine se împletesc.

Atmosfera de plictiseală, melancolie sau fragilitate este subliniată atât de inserţii fine sonore (aranjament muzical Răzvan Dima), cât şi de actorii care îşi construiesc fără extravaganţă rolurile, surprinzând îndeosebi nuanţele umoristice ale textului cehovian şi mai puţin identitatea personajelor.

Aşadar spectacolul Marfă vie este perfect după o zi lungă şi obositoare la birou, pentru a te destinde, fără alte provocări intelectuale deosebite.” – Loredana Goagă, Revista Teatrală Radio, 18 noiembrie 2013.

PRIZONIERUL DIN MANHATTAN, după Neil Simon

Regia: Iarina Demian; Scenografia: Adriana Grand. Cu: Tiberiu Păun, Afrodita Androne, Sorin Cociş, Jeanine Stavarache, Magda Catone, Mariana Dănescu – duminică, 23 februarie 2014, ora 19.00.

New York, metropola de vis în care oamenii par să trăiască o viaţă lipsită de griji şi probleme, ascunde dincolo de aparenţe acelaşi tumult existenţial, pe care îl trăim toţi. Nesiguranţa zilei de mâine, facturi restante, vecini zgomotoşi, certuri în cuplu, rude băgăcioase şi tot soiul de neplăceri se adună în casa soţilor Mel şi Edna. Şi, ca şi cum toate acestea n-ar fi fost de ajuns, cei doi se confruntă şi cu alte momente dificile.

Prizonierul

Prizonierul din Manhattan

„Remarc încă o dată autenticitatea felului de a spune regizoral povestea. Rezultatul este un spectacol născut, nu făcut, o savuroasă şi profundă istorie de viaţă în care amarul şi situaţiile comice coexistă şi se completează bogat şi variat.” – Răzvana Niţă, PORT.ro.

Grupaj realizat de Marina Roman

sigla arcub bucurestiBiletele pot fi achiziţionate de la Casa de Bilete ARCUB (Str. Batişte nr. 14) şi online pe e bilete.arcub.ro.

Preţuri: 35,00 lei (Categoria I) şi 26,50 lei (Categoria II). Elevii şi studenţii care se prezintă la Casa de Bilete ARCUB cu legitimaţiile pot achiziţiona bilete la preţul de 15,90 lei.

Detalii pe  www.arcub.ro. Urmăriţi-ne pe: facebook

Parteneri media: TV City, Radio România Cultural, Radio Bucureşti FM, RFI România, mediaTrust România.

Parteneri media online: Port.ro, metropotam.ro, 4arte.ro, modernism.ro, Teatral.ro, yorick.ro, goingout.ro, hipmag.ro, inoras.ro, urban.ro, orasulm.eu, urbo.ro, diseara.ro, hotcity.ro, bigcitylife.ro, ziarulmetropolis.ro

Persoană de contact: Mirela Cara – PR Representative, 0725.347.2870725.347.287.

costintuchilaȘTIRIarcub,cehov pe scene bucureștene,claudiu goga,dom juan moliere,felix alexa,gogol,ilf şi petrov,loredana goagă,manhattan,marius manole,spectacole teatru arcub,victor ioan frunză,vitelul de aur
Programul lunii februarie 2014 CINĂ CU PRIETENI de Donald Margulies Regia: Claudiu Goga. Scenografia: Lia Dogaru. Cu: Cerasela Iosifescu, Vlad Zamfirescu, Nadiana Sălăgean, Marius Cordoş – sâmbătă, 1 februarie şi joi, 20 februarie 2014, ora 19.00. Două cupluri de prieteni îşi dezvăluie secretele în faţa publicului spectator. După ani petrecuţi împreună, zeci...