rtr hotii de frumusete dupa pascal bruckner chris simion cronica de marina roman

Regizoarea Chris Simion şi-a asumat romanul lui Pascal Bruckner, Hoţii de frumuseţe, cu pasiune pentru o temă ancestrală şi cu fantezie pentru aceeaşi temă, proiectată însă în viitor. Influenţată, parcă, în egală măsură, de poveştile nemuritoare, cât şi de romane SF.

hotii de frumusete dupa pascal bruckner chris simion cronica de marina roman

Spectacular, rolul cordonului argintiu care ţine, pentru încă o vreme, trupul legat de suflet este esenţial pentru circumscrierea temei: este momentul în care, prin strălucitoare tuburi argintii, Francesca (Ştefana Samfira), Jérome (Radu Micu) şi Raymond (Ionuţ Niculae), servitorul lor, îl obligă pe Benjamin (Florin Zamfirescu) să inhaleze, împreună cu ei, tinereţea şi frumuseţea Helénei (Medeea Marinescu), iubita lui şi prizoniera lor. Francesca şi Jérome Steiner sunt hoţii de frumuseţe. Ajutaţi necondiţionat de Raymond, a cărui înfăţişare diavolească reuşeşte, încă de la început, să creeze tensiune în spaţiul închipuit a fi reşedinţa lor de la graniţa Franţei cu Elveţia. Bătrâni şi rămaşi în viciu, soţii Steiner răpesc tineri frumoşi pentru a se hrăni cu vitalitatea lor.

hotii de frumusete dupa pascal bruckner

Hoții de frumusețe

Premiera absolută a spectacolului Hoţii de frumuseţe, realizat de Chris Simion – producţia Fundaţia Compania de Teatru D’AYA & Asociaţia INSPIRA – după romanul omonim al lui Pascal Bruckner a avut loc în România, stagiunea trecută, la Teatrul Evreiesc de Stat. Care, acum, din pricina situaţiei dificile în care se află acum clădirea, îşi prezintă spectacolele în Sala Nouă a Teatrului de Comedie. Este un text care vorbeşte despre idolii societăţii actuale, despre lipsa reperelor şi despre pierderea identităţii. Iar curajul şi ingeniozitatea lui Chris Simion augmentează demersul scriitorului. Regizoarea vede prin coaja lucrurilor şi are capacitatea de a face sensibile spectatorului trăsăturile ce se ascund. La treizeci şi ceva de ani, Benjamin este aproape bătrân, pentru că „poartă un cadvaru” în el… Francesca şi Jérome au gesturi de păpuşi mecanice şi voce uscată, dar ne apar ca foarte tineri. Raymond este, ca imagine plastică, diavolul în persoană.

Din două motive m-am întors cu drag la acest spectacol: se va juca în luna martie la Teatrul Tineretului (Palatul Naţional al Copiilor), dar, în primul rând, pentru că Pascal Bruckner este interesat de aceeaşi problemă pe care şi Marius von Mayenburg o pune în Urâtul, text devenit la Teatrul de Comedie, în regia lui Vlad Cristache, un spectacol cu adevărat remarcabil.

Marina Roman

costintuchilaCRONICA DE TEATRUchris simion,compania d aya,florin zamfirescu,hotii de frumusete,marina roman,medeea marinescu,pascal bruckner,SF,teatrul de comedie,temă ancestrală,urâtul marius von mayenburg,vlad cristache
Regizoarea Chris Simion şi-a asumat romanul lui Pascal Bruckner, Hoţii de frumuseţe, cu pasiune pentru o temă ancestrală şi cu fantezie pentru aceeaşi temă, proiectată însă în viitor. Influenţată, parcă, în egală măsură, de poveştile nemuritoare, cât şi de romane SF. Spectacular, rolul cordonului argintiu care ţine, pentru încă...