divanele fnt 2013 ceainaria serendipity

divanele fntAlice Georgescu, selecționer unic al FNT 2013, festival aflat la cea de-a XXIII-a ediție, George Remeș, promoter al primei ediții a Festivalului National al Teatrului Independent și Alina Moldovan, organizator al celei de a VI-a ediții a Festivalului „Viața e frumoasă”, s-au întâlnit miercuri, 30 octombrie 2013 la Ceainăria Serendipity din București cu critici teatrali și iubitori de teatru angrenați în manifestările conexe FNT 2013.

Trecând prin superba gradină a ceainăriei, am intrat în miezul unei dezbateri aprinse între cei care au deschis la diverse momente ale istoriei post-decembriste culoare noi în teatrul dramatic și în cel de operetă.

george remes godot cafe teatruGeorge Remeș, inițiator și manager al Godot Café Teatru: „Suntem un teatru de proiect, nu unul de repertoriu. Am adus în sălile de teatru un public nou, dar nu am creat un nou tip de actor. Cred doar că în teatrul independent actorii au mai mare libertate. Există spectacole bune și spectacole proaste în teatrul independent, la fel și în teatrele de stat. Menținând pe afiș un spectacol de nivel mai scăzut, dar cu mare succes la public, este pentru noi totuși un fapt cultural, pentru că un spectacol de teatru nu va coborî atât de jos cât o telenovelă sau o emisiune TV în general. În teatrul independent nu ne putem permite luxul de a avea un artist și un manager, artistul trebuie să se autoreprezinte, să se vândă, să-și aducă publicul în săli.”

Alina Moldovan: „Toate reformele pe care le-am promovat la Teatrul Național de Operetăalina moldovan se datorează echipei pe care am format-o cu Răzvan Dincă la conducerea teatrului. În primăvara lui 2014 vom deschide pentru prima dată în România post-decembristă o sală de spectacol complet nouă. Ca manager de teatru, a trebuit să fiu exigentă, de aceea am avut o mare fluctuație de personal, până de curând când pot spune că am instruit și reținut în instituție 10 noi angajați în posturi-cheie, pe care i-aș putea recomanda drept manageri competenți pentru orice teatru din țară.”

Ludmila Patlanjoglu: „Cei doi tineri manageri pe care Alice Georgescu a avut flerul de a ni-i aduce astăzi în atenție au crescut prestigiul a două culoare de manifestare ale fenomenului artistic: opereta și teatrul independent, două culoare vitregite, dar nu din punct de vedere al calității actului artistic și nici al publicului, ci al criticii”.

Pastișând, am putea spune despre condiția artistului modern: mai întâi te naști, apoi trebuie să nu mori (artistic vorbind), adică să joci în teatre independente, pentru ca în final să trăiesti (cu adevărat din punct de vedere artistic). Nu există rețete de succes.

Vlad Ciobănel

Articole despre Divanele FNT: Rețete de succes în dialog de Alexandra Popa

Întâlniri memorabile la Divanele FNT de Maria Seiculescu


costintuchilaDIVANELE FNTalice georgescu,alina moldovan teatrul de operetă,artistii si publicul,critica si teatrele independente,godot cafe teatru,ludmila patlanjoglu,manager de teatru,viața e frumoasă,vlad ciobpnel
Alice Georgescu, selecționer unic al FNT 2013, festival aflat la cea de-a XXIII-a ediție, George Remeș, promoter al primei ediții a Festivalului National al Teatrului Independent și Alina Moldovan, organizator al celei de a VI-a ediții a Festivalului „Viața e frumoasă”, s-au întâlnit miercuri, 30 octombrie 2013 la Ceainăria...