program festivalul de teatru clasic arad

Lorzi, călugări, marinari, ofiţeri, muzicanţi şi alţi curteni. Orsino, Sebastian, Antonio, Malvolio, Olivia, Viola, Maria, nişte „sir“, servitori… Evident, e vorba despre A douăsprezecea noapte, una dintre cele mai jucate piese shakespeariene. Piesă care, duminică, 23 noiembrie, la ora 19.00, în Sala Mare a Teatrului Clasic „Ioan Slavici” din Arad va fi prezentată de Teatrul „Regina Maria” din Oradea în faţa publicului ediţiei cu numărul XX a Festivalului Internaţional de Teatru Clasic Arad, spectacolul purtând semnătura regizorului Alexandru Mâzgăreanu. 

A douasprezecea noapte Foto Remus Toderici

A douăsprezecea noapte. Foto: Remus Toderici

Traducere de Mihnea Gheorghiu. În distribuție: Richard Balint, Răzvan Vicoveanu, Sorin Ionescu, Ion Ruscuț, Andrei Gliga, Sebastian Lupu, Pavel Sîrghi, Ioana Dragoș Gajdo, Andrian Locovei, Alin Stanciu/Dan Rădulescu, Mihaela Gherdan, Anda Tămășanu, Lucia Rogoz, Ciprian Ciuciu, Andrei Gliga, Eugen Neag, Radu Tudor. Decoruri: Sorana Ţopa. Costumele: Alexandra Boerescu. Muzica: Alexandru Suciu. Coregrafia: Baczó Tünde. Orchestra: Florian Chelu (chitară), Alexandru Szuz (tobe), Alexandru Stîngu (chitară), Marian Boboia (acordeon). Data premierei: 17 martie 2013.

A douasprezecea noapte teatrul regina maria oradea

„Muzică şi petrecere în A douăsprezecea noapte orădeană, mai mult decât amor sau fior liric. Spectacolul începe încă din sală, cu un song al bufonului Feste, acompaniat de o mică orchestră live. Muzica originală este compusă de Alexandru Suciu (un mai vechi colaborator de-al regizorului), la care se adaugă piese cunoscute, adaptate acţiunii, într-o îmbinare de stiluri: rock, balade, operă sau pop-ul de la sfârşitul anilor ’70. Personaj principal în primul act, trupa bine amplificată, ca la concert (surprinzător pentru spaţiul teatrului, dar nu neplăcut), cântă în fundalul scenei. Este vizibilă printr-un uriaş hublou-vitraliu, pe alocuri spart, integrat în pereţii cu tapet scorojit, pe care se mai disting urmele unor vechi afişe rock. Trimiterea la naufragiul originar se face şi prin podeaua figurată ca o punte de corabie, dar şi printr-o machetă amplasată oarecum neglijent, în glumă, precum un peşte de sticlă pe televizor (decoruri: Sorana Ţopa).  În cheie rock este g­ândit iniţial şi personajul ducelui holtei, pe care Richard Balint îl construieşte cu toate accesoriile pe care regia i le pune la dispoziţie: fum, solo chitară, depresie înecată în alcool şi, fireşte, autoironie. […] Finalul piesei îl regăseşte în postura de nobil ce ţine la aparenţe şi etichetă. Între aceste momente, se derulează, practic, povestea lui Shakespeare, pe care regizorul Alexandru Mâzgăreanu o spune coerent şi cu umor.” – Maria Zărnescu, yorick.ro.

Programul Festivalului International de Teatru Clasic Arad 2014

logo revista teatrala radioVezi și: Festivalul Internațional de Teatru Clasic de la Arad – la ediția cu numărul 20

Lansare inedită a imnului Festivalului Internaţional de Teatru Clasic de la Arad

Bogdan Costea: „Festivalul de la Arad își onorează misiunea de festival de teatru clasic” – interviu realizat de Raluca Rădulescu

„Revizorul și „Livada de vișini”, în primele două zile ale Festivalului Internațional de Teatru Clasic de la Arad

costintuchilaFESTIVALURIa douăsprezecea noapte,alexandru mâzgăreanu,feste,festivalul international de teatru clasic arada,fitca 2014,malvolio,william shakespeare

Lorzi, călugări, marinari, ofiţeri, muzicanţi şi alţi curteni. Orsino, Sebastian, Antonio, Malvolio, Olivia, Viola, Maria, nişte „sir“, servitori... Evident, e vorba despre A douăsprezecea noapte, una dintre cele mai jucate piese shakespeariene. Piesă care, duminică, 23 noiembrie, la ora 19.00, în Sala Mare a Teatrului Clasic „Ioan Slavici” din...