Roma caput culturae, rubrică de RALUCA NIŢĂ

fra divaolo opera auber roma

Giorgio Barberio Corsetti semnează regia spectacolului “Fra Diavolo”, operă în trei acte de Daniel-François Auber, inspirată de povestea unui personaj care a existat cu adevărat: banditul Michele Arcangelo Pezza zis Fra Diavolo. Spectacolul poate fi văzut pe scena Operei din Roma până la 21 octombrie.

Debutul absolut al lui “Fra Diavolo” are loc în 1830 şi va fi un enorm succes datorită situaţiilor descrise în libretul lui Eugène Scribe, dar şi a partiturii muzicale. A reprezentat încă de la început un fel de opéra comique, un gen foarte popular în acei ani, care alterna părţile melodice cu cele teatrale.

Imagine din spectacol. Foto Opera di Roma

Foto: Opera di Roma

La Roma a fost reprezentată o singura dată, în 1884.

De această dată, regizorul Giorgio Barberio Corsetti propune viziunea sa artistică încredinţând direcţia muzicală dirijorului scoţian Rory Macdonald. Protagoniştii sunt fiica unui hangiu, un poliţist, un cuplu de turişti englezi şi un bandit care se preface a fi un marchiz.

fra-diavolo-opera-1

Fra Diavolo este interpretat de tenorul John Osborn care revine la Roma după succesul cu “Benvenuto Cellini” din stagiunea 2015–2016. Rolul fetei hangiului, Zerlina, este interpretat de Maria Aleida şi Anna Maria Sarra, cuplul, Lady Pamela şi Lordul Rocburg, de Sonia Ganassi şi Roberto De Candia, în rolul poliţistului este Giorgio Misseri care la rândul lui a avut un admirabil succes în rolul lui Don Ramiro din “Cenuşăreasa”, regizată anul trecut de Emma Dante.

Coregrafia corpului de balet al Operei din Roma este semnată de Roberto Zappalà.

fra diavola opera di roma

Întreaga instalaţie scenografică este realizata în 3D, desenată de Barberio Corsetti şi Massimo Troncanetti care s-au inspirat din tablourile lui Salvador Dalì. Instalaţia este produsă de Wasp, partener tehnologic al Operei la acest proiect.

Corespondenţă de la Roma

Raluca Niță

logo revista teatrala radio

Vezi: arhiva rubricii Roma caput culturae de Raluca Niță

Alte articole de Raluca Niță: Compania Ricci/Forte: doi Stanislavski ai anilor 2000

„Dirty Dancing” devine musical la Milano 

Romeo Castellucci, un regizor care provoacă „în dulcele stil clasic”

Când Falstaff citează din Nietzsche, Kafka şi Orson Welles

Cine sunt noii dramaturgi italieni?

Viaţa lui Aung San Suu Kyi pe scena Teatrului din Ravenna

Peter Brook explorează nuanţele necunoscute ale minţii

Roman Polanski, regizor de musical la Paris

Eduardo De Filippo, 30 de ani de la moarte

Dario Fo se întoarce în televiziune cu povestea Sfântului Ambrozie

Filmul „Casablanca”, un mit născut dintr-o piesă de teatru

Jeroen Verbruggen, un coregraf pop care urăşte comparaţiile

Cazul Lehman Brothers la Piccolo Teatro din Milano

„Antigona” africană în interpretarea tinerilor actori din Senegal la Prato

Lindsay Kemp: 76 de ani fără un pas greşit

S-a stins din viaţă Luca Ronconi, ultimul regizor vizionar din teatrul contemporan

„Segreti d’autore”, Festivalul Mediului, Ştiinţelor şi Artelor de la Cilento (Salerno)

Marcidofilm!, un nou teatru la Torino

Nouvelle Vague pe scena Teatrului Carignano din Torino

Globe Theatre prezintă „Hamlet” în 197 de teatre din lume

Shakespeare: un spectacol, o epocă, un afiş

„Numele trandafirului”, ultimul text teatral gândit de Umberto Eco

Pacienţii în sală, medicii pe scenă!

Daţi-i un teatru şi vă construieşte o lume – povestea unui dramaturg de succes

La Milano, „Regele Lear” se joacă în piscină

Într-o cetate medievală se face teatru sărac din idei bogate

Gianfranco de Bosio, un destin, mai multe vieţi

Dario Fo, un artist al Renaşterii în zilele noastre

Suferinţa de a te simţi străin, la Teatrul Elfo Puccini din Milano

În Italia teatrul se face şi în sufragerie

Bologna: la Dom, teatrul este un loc al experienţelor sociale

”Bestie di scena” sau Când teatrul se dezbracă şi se întoarce în peşteri

Un ”Vis de toamnă”, în care eroii sunt morţi de la început

”Madame Pink” şi o viaţă de câine 

Paola Borboni, ”domnişoara teribilă” a teatrului italian

Când regizorii de film se îndrăgostesc de teatrul liric

Yasmina Reza, o artistă discretă, îndrăgostită de Veneţia

logo revista teatrala radio

Arhiva rubricii Portrete

Arhiva rubricii Corespondență

costintuchilaROMA CAPUT CULTURAEDaniel-François Auber,Fra Diavolo,raluca niță,roma,teatre la roma
Roma caput culturae, rubrică de RALUCA NIŢĂ Giorgio Barberio Corsetti semnează regia spectacolului “Fra Diavolo”, operă în trei acte de Daniel-François Auber, inspirată de povestea unui personaj care a existat cu adevărat: banditul Michele Arcangelo Pezza zis Fra Diavolo. Spectacolul poate fi văzut pe scena Operei din Roma până la 21 octombrie. Debutul...