festivalul shakespeare craiova 2014 editita 20

La mijlocul Festivalului Internațional Shakespeare, pe 29 aprilie 2014 s-au prezentat două producţii, dintre care una din România şi cealaltă din Armenia.

venus si adonis one woman show

În ce priveşte primul spectacol prezentat în această zi, pot spune în primul rând că a fost un act de curaj. Venus şi Adonis este un spectacol one woman show de la Teatrul Mignon din Bucureşti. Reprezentaţia a surprins plăcut prin interpretarea tinerei Valentina Zaharia care reuşeşte într-o oră să păstreze atenţia spectatorului. Dacă la început se simte tensiunea, de la jumătatea spectacolului observi cum totul se relaxează şi curge firesc. Textul shakespearian adaptat este acompaniat de acorduri muzicale discrete susţinute de George Popescu, în atmosfera intima a Sălii Studio a Teatrului Naţional „Marin Sorescu” din Craiova. De asemenea, regia semnată de Ioana Petre pare să fie construită într-o cheie simplă şi subtilă. Un joc frumos şi candid!

iulius caezar shakespeare teatrul din erevan

Iulius Cezar, Teatrul Dramatic din Erevan

Continuând cu cel de-al doilea spectacol al acestei zile de festival, Iulius Cezar al Teatrului Dramatic din Erevan este un spectacol despre care se pot spune multe lucruri sau care pune o simplă întrebare: De ce ? Adică: De ce aşa; de ce actorii ţipă; de ce costume kitsch făcute parcă din aşternuturi albe şi lucioase; de ce decor neutilizat sau care n-are nici un scop pe scenă decât să umple spaţiul; de ce lumini roşii ca să sugerezi moartea, dar cel mai important, de ce muzica e folosită atât de defectuos? De la Era, cântece cu influenţe balcanice sau muzică clasică până la Enigma. Sugestiv într-adevăr, mai ales când ilustraţia muzicală era tăiată brusc fără nici o logică, în mijlocul unui cuvânt. Scena „perfectă” a fost cea finală. Spiritul lui Cezar vine şi îşi târăşte singur din scenă propriul cadavru făcut din papier mache. Volumul muzicii este mare şi se aud versurile: „Je te désire, / prends-mois je suis à toi, / mea culpa” („Te doresc, / prinde-mă, eu sunt a ta, / e vina mea)… Cântec bine cunoscut… Deci atmosfera a fost enigmatică! Să vă mai spun de sicriul cu rotile, pentru a putea fi cărat uşor de pe scenă; despre stâlpul din mijlocul scenei de care dacă se apropia un personaj, sigur veneau băieţii răi şi mimau nişte pumni până când lumina se făcea roşie şi personajul murea; să vă mai spun că era să ia foc scena de la torţele cu care alergau cetăţenii Romei prin scenă aiurea?!…Cred că este suficient.

logo-mic-stiri-festivalul-shakespeareÎnţeleg că regizorul Armen Khandikyan este cunoscut, se pare, pentru noi forme teatrale pe care le foloseşte îndeosebi în tragediile lui Shakespeare. Îmi dau seama că ar putea fi valabilă această afirmaţie, gândindu-mă că dintr-o tragedie acest regizor a făcut fără să vrea o comedie, însă, din păcate cu un rezultat penibil.

Loredana Goagă

 

 

costintuchilaCRONICA DE TEATRUarmen khandikyan,erevan,festivalul international shakespeare craiova,joc candid,teatrul dramatic din erevan,teatrul mignon,valentina zaharia,venus si adonic
La mijlocul Festivalului Internațional Shakespeare, pe 29 aprilie 2014 s-au prezentat două producţii, dintre care una din România şi cealaltă din Armenia. În ce priveşte primul spectacol prezentat în această zi, pot spune în primul rând că a fost un act de curaj. Venus şi Adonis este un spectacol one...